smuga niebieskiego dymu - Wersja do druku +- smartklub.pl (http://smartklub.pl) +-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54) +--- Dział: Model 450 - smart fortwo (http://smartklub.pl/f-model-450-smart-fortwo--66) +---- Dział: Ogólne (http://smartklub.pl/f-ogolne--87) +---- Wątek: smuga niebieskiego dymu (/t-smuga-niebieskiego-dymu--17126) |
smuga niebieskiego dymu - mikmar - 10.11.2017 Kupiłem Smarta Fortwo 600 cm model 450 . Przyjechał na lawecie . Odpalił , zjechał z lawety , wyłączyłem . Naładowałem akumulator , sprawdzam olej - sucho . Przez złość nalałem za dużo . Poodpaleniu na wolnych obrotach jest dobrze . Po dodaniu gazu , dymi na niebiesko spalonym olejem . Czy jest to spowodowane tym , że jest za dużo oleju . Ciśnienie w cylindrach - wzorcowe . RE: smuga niebieskiego dymu - obwd-crash - 10.11.2017 Jeżeli ciśnienie w cylindrach wzorcowe, to tylko poza "klockiem" silnika szukaj powodu, pozostaje chyba tylko turbina. Jeżeli na upartego szukać powodu w silniku, to tylko prowadnice zaworów a nie same zawory i ich gniazda, skoro ciśnienie wzorcowe. RE: smuga niebieskiego dymu - Aditankista - 10.11.2017 Nie wykluczając turbawkę , trzeba sprawdzić Częściej oringi zaworów padają koszt 3 zł sztuka x 6 Ale jak nie było oleju w silniku możliwa to oznaka że pierścienie olejowe kaput Zgarniający i ogniowy może być w miare więc po nalaniu dużego stanu oleju ciśnienie może być wzorcowe ale olej będzie żarł Przypominam że smark ma natryski oleju pod tłoki więc ciśnienie OK ale olej żre Może wystarczy wymienić pierścienie i oringi zaworów i OK Najpierw zbadaj turbawke RE: smuga niebieskiego dymu - mikmar - 10.11.2017 Jak zbadam turbinę i będzie ok , wezmęsię za "górę". Ale jak ruszę górę , należy zrobić dół . Napiszę na pewno , co wyszło . Nara ! RE: smuga niebieskiego dymu - Aditankista - 10.11.2017 Dół nie pada Sam robiłem silnik i wiem jedno padają pierścienie głównie olejowe to jest przyczyna podstawowa inne bule to są skutkiem pierścieni głównie olejowych Mój silnik miał 160 tyś cylindry nie zużyte niestety pierścienie a głównie olejowe to tak jak by ich nie było Idzie olej do komory powstaje nagar na zaworach potem pada zawór wydechowy itd reszte to już wiadomo Zadna nowość Jak w pore rozbierzemy silnik - wymiana pierścieni to koszty będą śmieszne Niestety u mnie na 1 cylinderku pierścień zrobił ryse a ja chcę żeby było git więc wymieniłem blok na używany - idealny wymiarowo oczywiście zrobiłem honowanie bo to podstawa w ,,wyślizganych blokach Podstawa nie należ montować wyślizganych bloków bo będzie lipa PS Ja bym zrobił tak; Masz duży przebieg rozebrał vbym gada na czynniki pierwsze zweryfikował wymiarowo i może być tak kupisz pierścienie za 100 zł i będzie motor gadał następne 100 tyś Oczywiste że trzeba doliczyć jakieś uszczelki i inne drobiazgi koledzy podstawa montując nowe pierścieni \e zkładając wymiry w normie ; aby zapewnić prawidłowe smarowanie trzeba zrrobić; HONOWANIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! To podstawa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jak kto nie wie to niech się dowie npo co to to to to RE: smuga niebieskiego dymu - psuwacz - 10.11.2017 Ja wiem ja wiem, kiedy jakiś spot robimy? Ja bardzo lubię ludzi o dwóch prawych rękach RE: smuga niebieskiego dymu - obwd-crash - 10.11.2017 (10.11.2017, 18:00)Aditankista napisał(a): HONOWANIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jak napiszę po polsku i tak niewielu to zrozumie, ale czynię to - DOGŁADZANIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! RE: smuga niebieskiego dymu - wirdar - 10.11.2017 CDI zawsze górą pojedzie dalej bez dogładzania i hononnnnn coś tam. RE: smuga niebieskiego dymu - Aditankista - 11.11.2017 Niestety nie chodzi o wygładzanie Chodzi o coś przeciwnego od wygładzanie chodzi o zrobienie rysek które powodują właściwe smarowanie tłoka RE: smuga niebieskiego dymu - Niutek - 11.11.2017 Sprawdz turbine miałem dokładnie tak samo i okazało się że turbina wyzionęla ducha |