[450] Problem z biegami - Wersja do druku +- smartklub.pl (http://smartklub.pl) +-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54) +--- Dział: Model 450 - smart fortwo (http://smartklub.pl/f-model-450-smart-fortwo--66) +---- Dział: Ogólne (http://smartklub.pl/f-ogolne--87) +---- Wątek: [450] Problem z biegami (/t-450-problem-z-biegami--20844) |
Problem z biegami - Foresto - 20.06.2023 Witam, 800 cdi 2002 213tys km Ostatnio zaczął sam jechać tzn. Wrzucę 1 lub R, słychać stuknięcie jedno i próbuje sam jechać Dodam mu wcześniej gazu to zgaśnie Okazyjnie zdazy się że nie wrzuci po tym dwójki tylko obroty zaczną rosnąć i 3 kreski... Nastawnik wymieniany niedawno, sprzeglo i wysprzeglik oryginał Jedynie co pomaga jak tak robi i nie chce się odblokować to odłączenie klemy na 3 minuty Jakieś pomysły co z tym robić? RE: Problem z biegami - berthold61 - 20.06.2023 Na twoim miejscu wyjąłbym silniczek nastawnik biegów rozebrał to tak aby dostać się do szczotek tzn aby je widzieć i porządnie wyczyścić benzyną ekstrakcyjną , tam są jakieś czujniki chyba halotronowe które zawalają się od grafitu i źle odczytują sygnał . RE: Problem z biegami - raffa - 20.06.2023 Adaptacja skrzyni i punkt ocierania sprzęgła w SD były robione po wymianie? To nie jest ursus, tym steruje komputer, musi mieć poprawne dane wejściowe, żeby działało. RE: Problem z biegami - Foresto - 20.06.2023 (20.06.2023, 16:20)raffa napisał(a): Adaptacja skrzyni i punkt ocierania sprzęgła w SD były robione po wymianie? Adaptacja i punkt ocierania po zwykłej wymianę nastawnika? Pierwszy raz słyszę coś takiego RE: Problem z biegami - raffa - 20.06.2023 Zrozumiałem z Twojego poprzedniego wpisu, że wymieniłeś wszystko na oryginalne części Ale tak, teraz po przeczytaniu faktycznie wynika, że zostały oryginalne, znaczy niewymienione. Nie wiem, co nazywasz nastawnikiem. Najbardziej awaryjną częścią całego tego 'zestawu' jest siłownik sprzęgła, zwany na tym forum z angielskiego aktuatorem. Jest tu jeden bardzo rozbudowany wątek na temat błędu zwanego 'hamburgerem zagłady', czyli właśnie trzema kreskami na wyświetlaczu. Przeczytaj. Siłownik jest do wyczyszczenia i nasmarowania (oficjalnie jest nierozbieralny, ale niektórzy robią takie rzeczy, szczególnie jak pęka sprężyna), trzeba sprawdzić, jak pracuje silnik (po jego odkręceniu - u mnie lekko się blokował, przesmarowanie obu łożysk ułatwiło mu pracę), przy okazji trzeba sprawdzić, czy nie ma dziury w łapie sprzęgła, czy wiązki są całe (bo lubi się przecierać o kierownicę powietrza) i wtyczki czyste. Warto też zadbać o kabel masowy silnik - tridion, bo to też ma wpływ na pracę wszystkich elektrycznych urządzeń - w tym obu silniczków: siłownika i skrzyni. A one w pełnoletnich samochodach potrafią być w kiepskim stanie. W każdym razie siłownik montuje się dociskając siłą 50 N w kierunku sprzęgła. I tak, po jego demontażu należałoby ustawić punkt ocierania sprzęgła - to wtedy komputer się uczy, jak bardzo musi wysunąć siłownik, żeby wcisnąć sprzęgło. A z opisu z pierwszego posta wygląda, jakby sprzęgło nie zostało wciśnięte do końca. Dla porządku punkt ocierania lepiej ustawiać przy każdej wymianie oleju, albo powiedzmy co 10 tys. km. Poprawia to komfort zmiany biegów, szczególnie w sytuacji, w której sprzęgło swoje już ma przejechane. |