Crash test Smart 450 kontra INTERCITY - Wersja do druku +- smartklub.pl (http://smartklub.pl) +-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54) +--- Dział: Model 450 - smart fortwo (http://smartklub.pl/f-model-450-smart-fortwo--66) +---- Dział: Ogólne (http://smartklub.pl/f-ogolne--87) +---- Wątek: Crash test Smart 450 kontra INTERCITY (/t-crash-test-smart-450-kontra-intercity--2542) Strony:
1
2
|
Crash test Smart 450 kontra INTERCITY - All-capone - 13.02.2010 chyba jedyny na świecie crash test 450tki z pociągiem ekspresowym Smart został uderzony z przodu tak jak w klasycznym crash tescie czyli dwa pojazdy zderzaja sie przednimi lewymi ćwiartkami - smart stał nieruchomo pomiędzy przeciwległymi torami jazdy pociągów , pociąg ekspresowy z prędkościa ok 90 km/h wyszedł z łuku , maszynista w odległości ok 400m dostrzegł smarta ii zaczął hamowac co spowodowało spadek prędkości do ok 70km/h w momencie uderzenia . Smart podczas uderzenia odbił się od zderzaka lokomotywy i zachaczył tylnym prawym kołem o krawędzie podkładów wolnego toru i siła uderzenia plus zakotwieczenie sie koła sprawiło ze samochód podskoczył i wślizgnął sie na burte pociagu i tak juz został - pociąg prześlizgnał sie przez Smarta 7ma wagonami. Wnioski po oględzinach samochodu : kształt samochodu , rozmieszczenie środka ciężkości i twardośc elementów ochronnych sprawiła ze samochód sie odbiłi i nie dał sie wciągnąć pod koła , drzwi lewej strony niestety w wyniku przemieszczenia słupka nie zamykają sie zamkiem natomiast uchylają sie do woli , drzwi prawe działaja jak przed kolizja . Przestrszeń pasażera nie zostałą naruszona . Kolumna kierownicza pochyliła sie ku dołowi tak że przy przysuniętym fotelu do przodu oparła sie na nim . gdyby fotel był przesunięty na maxa do tyłu prawdopodobnie kierowca wyszedł by cało . Niestety nie wiadomo jakie były przeciązenia INTERCITY - z lokomotywy odpadły jakies aluminiowe części i nie była w stanie ona ciągnąc dalej pociągu , została zastąpiona inną na szczęscie nie ja byłem autorem tego eksperymentu łączny koszt ok 30 tys zł Odpowiedź: Crash test Smart 450 kontra INTERCITY - Gantz - 13.02.2010 Załączone zdjęcia potwierdzają wysoki poziom bezpieczeństwa naszych "toczydełek". Klatka bezpieczeństwa stworzona przez ramę Tridion stanowi solidne zabezpiecznie. Jednya sprawa to przeciążenia zapewne są duże i dlatego pasy w smarcie ( tzn ich zapinanie ) to sprawa priorytetowa. Pamiętajcie o tym i szerokości jak mowią uzytkownicy CB. Odpowiedź: Crash test Smart 450 kontra INTERCITY - Gość - 14.02.2010 a za tydzien na allegro będzie 1 właściciel nie bity prawie nowy Odpowiedź: Crash test Smart 450 kontra INTERCITY - Szupryk - 14.02.2010 Już kiedyś to pokazywałem ... Wtedy było napisane, że pijany 16-latek wjechał na tory. Wyskoczył z samochodu, a dalej to już wiemy jak było Odpowiedź: Crash test Smart 450 kontra INTERCITY - Gantz - 14.02.2010 To gówniarz. A później rodzice będą płakać i załamywać ręce. Mam nadzieję, że się trochę ze strachu obsrał i mu się trochę do tej dyni naleje. Jednakże jak w tym wieku po pijaku jedzi autem to wątpliwa sprawa. Ale nie zbadane są wyroki Boskie, może go przygarnął i się niem zaopiekuje. Odpowiedź: Crash test Smart 450 kontra INTERCITY - PKO - 16.02.2010 mysle ze ten wypadek ma same dobre strony -test przeprowadzony w naturalnych warunkach (bez manekinow itd) -zginal potencjalny morderca (kara chyba najwyzsza z mozliwych ) -MB nie musi wydawac kolosalnych pieniedzy na badania kupi tego wraka za pare zlotych i po badaniach, przynajmniej na uderzenia czolowe minusem tego zdarzenia bylo opoznienie pociagu Odpowiedź: Crash test Smart 450 kontra INTERCITY - andrzejmc - 02.03.2010 Znalazłem kolejny ciekawy link dotyczący testów zderzeniowych : http://moto.pl/MotoPL/1,90109,5212520.html Odpowiedź: Crash test Smart 450 kontra INTERCITY - plesniak - 02.03.2010 Niestey pan Konrad Bagiński wie o smarcie tyle co ja o szydełkowaniu. "Małe to, koślawe, robione przez producenta zegarków." Swatch juz na samym początku wycofał się na etapie przedprodukcyjnym, no i co do koślawości to też mam wątpliwości. Smart jest zgrabny niczym kulka. Ze Swatcha została mu tylko nazwa (Swatch Mercedes ART) Odpowiedź: Crash test Smart 450 kontra INTERCITY - andrzejmc - 02.03.2010 Nie chodziło mi konkretnie o to co pisze niejaki Konrad Bagiński (redaktor?) ale o wyniki testu zderzeniowego ,śmiać mi się chce jak ludzie jeżdżący "lepszymi" samochodami pytają czy czuję się bezpiecznie w SMARCIE . Odpowiedź: Crash test Smart 450 kontra INTERCITY - Gantz - 02.03.2010 Oj o takich sytuacja to można by książkę napisać. Pamiętam jak chyba w 2002 albo 2003 jedziemy naszym zielonkiem na podkarpacie i zatrzymujemy się na papierosku gdzieś w okolicach Ostrowca. Idzie 2 gości i widać, że jeden z nich to "fachura" i mówi: stary nie wiesz co to ... to smart i podchodząc do mnie mówi trochę zawadiackim głosem: pan otworzy maskę bo koledze silnik chciałem pokazać....... Ale fakt, faktem smart to bezpieczny samochód i wielokrotnie przeprowadzane testy to pokazały, najlepsze to z fiatem i mrecem E. Bez spornie przeciążenia są duże i pasy trzeba miec zapięte i obyśmy się nigdy nie musieli o tych siłach przekonywać czego sobie i Wam życze. |