Sołtys
Liczba postów: 207
Dołączył: Sep, 2012
Reputacja:
13
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Łuków / Łosice
smart fortwo 450 cdi, pure, 2003
(04.05.2020, 19:08)sewcio napisał(a): Zastanawia mnie tylko, dlaczego wypięcie wtyczki od cewki, albo od wtrysku, albo obu niczego nie zmienia podczas pracy silnika...
Jutro zamówię tester do sprawdzania sprężania, to sprawdzę kompresję jak należy. Przyda się na przyszłość.
Nie ma co się zastanawiać brak kompresji to brak zapłonu i choć byś tam wiadrem lał paliwo to nie pomoże. Wtryskiwacz jest stale zasilony +12V a na drugim pinie jest podawana masa impulsami, cewka również posiada +12V , masę stałą i jeden pin sterujący.
wibi79
Liczba postów: 280
Dołączył: Apr, 2019
Reputacja:
14
Imię: Wojciech
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Będzin
smart fortwo 450 cdi
Brak kompresji może być albo przez nieszczelny tłok (ki) albo puszczają zawory względnie i jedno i drugie.Nieszczelny tłok (ki) powoduje wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej i widać to przy pracującym silniku gdy odkręci się korek wlewu oleju lub na bagnecie do pomiaru poziomu oleju, będzie "dmuchało". Gorzej z upalonym zaworem chociaż nie wiem czy w Smarcie komputer nie powinien jakiegoś błędu sygnalizować, bo ma informacje z sondy lambda o nieprawidłowym składzie gazów wylotowych?
sewcio
Liczba postów: 425
Dołączył: Mar, 2006
Reputacja:
1
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Sosnowiec
smart fortwo 450 cdi, passion, 2002
Zamówiłem tester do pomiaru ciśnienia sprężania. To rozwieje wszystkie wątpliwości.
sewcio
Liczba postów: 425
Dołączył: Mar, 2006
Reputacja:
1
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Sosnowiec
smart fortwo 450 cdi, passion, 2002
Kompresja sprawdzona. I - 8,5 ; II - 10,5 ; III - 0,5 Wszystko jasne... Jakby ktoś chciał to sprzedam zadbanego Smarta benzyna 0,6 z silnikiem do remontu. Mogę ogarnąć całą wymianę silnika na wyremontowany (zainteresowanych proszę o info na priv). Zadatek pokrywający wymianę, reszta przy końcowym rozliczeniu.
tim13
Liczba postów: 251
Dołączył: Sep, 2019
Reputacja:
11
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Mroczeń
smart brak, 2005
Te wyniki to " na sucho" czy po próbie olejowej.
wibi79
Liczba postów: 280
Dołączył: Apr, 2019
Reputacja:
14
Imię: Wojciech
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Będzin
smart fortwo 450 cdi
Jak ogarniasz wymianę silnika to chyba taniej i prościej będzie tylko wymiana pierścieni (tłokowych?.To wprawdzie nie remont a tylko drobna naprawa i chyba w Smarcie specjalnie nie jest skomplikowana.Zdejmujesz głowicę i miskę,tłok z korbowodem powinien wyjść do góry,wymieniasz pierścienie,wkładasz jak wyjąłeś,skręcasz,napełniasz płyny i już. Sądzę, że te silniki "remontowane" też maja tylko wymienione pierścienia (może i panewki??) bo nigdzie w reklamach nie wyczytałem o szlifie wału,honowaniu cylindrów itp.
Może "palnąłem" bo zapomniałem o łańcuchu,to troszkę skomplikuje operację.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.01.2021, 22:42 przez wibi79.)
sewcio
Liczba postów: 425
Dołączył: Mar, 2006
Reputacja:
1
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Sosnowiec
smart fortwo 450 cdi, passion, 2002
(21.01.2021, 17:32)tim13 napisał(a): Te wyniki to " na sucho" czy po próbie olejowej.
Nie pytałem kolegów, ale wydaje mi się, że tylko zagrzali i sprawdzali od razu na sucho.
Próba olejowa coś wniesie dodatkowego?
sewcio
Liczba postów: 425
Dołączył: Mar, 2006
Reputacja:
1
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Sosnowiec
smart fortwo 450 cdi, passion, 2002
(21.01.2021, 22:39)wibi79 napisał(a): Jak ogarniasz wymianę silnika to chyba taniej i prościej będzie tylko wymiana pierścieni (tłokowych?.To wprawdzie nie remont a tylko drobna naprawa i chyba w Smarcie specjalnie nie jest skomplikowana.Zdejmujesz głowicę i miskę,tłok z korbowodem powinien wyjść do góry,wymieniasz pierścienie,wkładasz jak wyjąłeś,skręcasz,napełniasz płyny i już. Sądzę, że te silniki "remontowane" też maja tylko wymienione pierścienia (może i panewki??) bo nigdzie w reklamach nie wyczytałem o szlifie wału,honowaniu cylindrów itp.
Może "palnąłem" bo zapomniałem o łańcuchu,to troszkę skomplikuje operację.
Nie chce mi się tego robić. Zapytam kolegów co oni na to, ale mam obawy, czy później silnik będzie dobrze działał, czy nie będzie brał oleju... Nie chcę nikogo władować na minę..., a moje rozwiązanie jest uczciwe do bólu, bo nowy właściciel dostaje w pełni wyremontowany silnik z gwarancją. Przejechane będzie miał tylko tyle, ile trzeba wrócić z warsztatu.
tim13
Liczba postów: 251
Dołączył: Sep, 2019
Reputacja:
11
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Mroczeń
smart brak, 2005
(22.01.2021, 09:22)sewcio napisał(a): (21.01.2021, 17:32)tim13 napisał(a): Te wyniki to " na sucho" czy po próbie olejowej.
Nie pytałem kolegów, ale wydaje mi się, że tylko zagrzali i sprawdzali od razu na sucho.
Próba olejowa coś wniesie dodatkowego?
Będziesz wiedział gdzie spiernicza ciśnienie. Jak po próbie z olejem ciśnienie wzrośnie to pierścienie a jak się nie zmieni to zawory .
sewcio
Liczba postów: 425
Dołączył: Mar, 2006
Reputacja:
1
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Sosnowiec
smart fortwo 450 cdi, passion, 2002
Nie sprawdzali już, bo stwierdzili, że i tak silnik do remontu, albo wymiany.
|