Rumcajs
Liczba postów: 74
Dołączył: Apr, 2023
Reputacja:
12
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Pruszków
smart fortwo 450 cdi, pulse, 2001
Rumcajs 09.02.2024, 00:12
(08.02.2024, 23:01)saper68 napisał(a): czesc,w dalszym ciagu jest problem.uklad napelniony proznia,zassal ponad 6l plynu niestety dalej bez zmian.plyn w kabinie dslej sie pokazuje,do nagrzewnicy nie dociera,ogrzewania brak.plynu ze zbiorniczka nie ubywa i jest czysty,ani grama dymka nie pusci,olej tak samo w normie i nie ma na nim zadnych oznak innej cieczy.mam juz serdecznie po dziurki w nosie tego auta.macie jakies pomysly?
Teoretycznie powinno być dobrze, dokumentacja podaje 6,6L płynu, skoro weszło ponad 6....
Niestety, może się okazać, że ta końcówka jest najistotniejsza. Nagrzewnica zdaje się jest najwyższym punktem układu ogrzewania, w związku z tym, tam będzie naturalna skłonność do gromadzenia się "całego" powietrza w układzie właśnie w "wejściu" do niej, a ono niestety będzie blokowało cyrkulację.
Czy mam rację, że górny wąż do nagrzewnicy jest w najwyższym miejscu układu ogrzewania ?
saper68
Liczba postów: 25
Dołączył: Nov, 2023
Reputacja:
0
Imię: Dominik
Skąd: Brzeg Dolny
smart forfour 1.5 cdi
saper68 09.02.2024, 09:34
(09.02.2024, 00:12)Rumcajs napisał(a): (08.02.2024, 23:01)saper68 napisał(a): czesc,w dalszym ciagu jest problem.uklad napelniony proznia,zassal ponad 6l plynu niestety dalej bez zmian.plyn w kabinie dslej sie pokazuje,do nagrzewnicy nie dociera,ogrzewania brak.plynu ze zbiorniczka nie ubywa i jest czysty,ani grama dymka nie pusci,olej tak samo w normie i nie ma na nim zadnych oznak innej cieczy.mam juz serdecznie po dziurki w nosie tego auta.macie jakies pomysly?
Teoretycznie powinno być dobrze, dokumentacja podaje 6,6L płynu, skoro weszło ponad 6....
Niestety, może się okazać, że ta końcówka jest najistotniejsza. Nagrzewnica zdaje się jest najwyższym punktem układu ogrzewania, w związku z tym, tam będzie naturalna skłonność do gromadzenia się "całego" powietrza w układzie właśnie w "wejściu" do niej, a ono niestety będzie blokowało cyrkulację.
Czy mam rację, że górny wąż do nagrzewnicy jest w najwyższym miejscu układu ogrzewania ?
tak,gorna rura jest w najwyzszym miejscu,ale gosciu robil mi to 2 razy i za drugim razem nie wessal kompletnie nic a w nagrzewnicy jest plyn tylko ten goracy nie dociera
Rumcajs
Liczba postów: 74
Dołączył: Apr, 2023
Reputacja:
12
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Pruszków
smart fortwo 450 cdi, pulse, 2001
Rumcajs 09.02.2024, 12:08
(09.02.2024, 09:34)saper68 napisał(a): tak,gorna rura jest w najwyzszym miejscu,ale gosciu robil mi to 2 razy i za drugim razem nie wessal kompletnie nic a w nagrzewnicy jest plyn tylko ten goracy nie dociera
Skąd masz pewność , że w górnej rurze nagrzewnicy masz płyn a nie bąbel powietrza ?
Czy należy rozumieć, że podważałeś węża od góry i wyciekał płyn ?
W 90 % współczesnych systemów ogrzewania w samochodzie nie ma żadnego zaworu, "odcięcie" ogrzewania następuje na skutek przestawienia klapy powietrznej.
To jest jak z kaloryferem w domu, dosyć często nie grzeje z powodu zapowietrzenia i jestem bardzo mocno przekonany, że u Ciebie jest tak samo.
Jeszcze raz, skąd masz pewność, że w nagrzewnicy jest "czubato" płynu i nie ma bąbla powietrza ?
saper68
Liczba postów: 25
Dołączył: Nov, 2023
Reputacja:
0
Imię: Dominik
Skąd: Brzeg Dolny
smart forfour 1.5 cdi
saper68 09.02.2024, 12:23
(09.02.2024, 12:08)Rumcajs napisał(a): (09.02.2024, 09:34)saper68 napisał(a): tak,gorna rura jest w najwyzszym miejscu,ale gosciu robil mi to 2 razy i za drugim razem nie wessal kompletnie nic a w nagrzewnicy jest plyn tylko ten goracy nie dociera
Skąd masz pewność , że w górnej rurze nagrzewnicy masz płyn a nie bąbel powietrza ?
Czy należy rozumieć, że podważałeś węża od góry i wyciekał płyn ?
W 90 % współczesnych systemów ogrzewania w samochodzie nie ma żadnego zaworu, "odcięcie" ogrzewania następuje na skutek przestawienia klapy powietrznej.
To jest jak z kaloryferem w domu, dosyć często nie grzeje z powodu zapowietrzenia i jestem bardzo mocno przekonany, że u Ciebie jest tak samo.
Jeszcze raz, skąd masz pewność, że w nagrzewnicy jest "czubato" płynu i nie ma bąbla powietrza ?
odpinal waz od nagrzewnicy i sprawdzal,jest plyn w niej
BASTOS
Liczba postów: 1.778
Dołączył: Nov, 2014
Reputacja:
31
Imię: Sebastian
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Puławy
smart forfour 1.0, pure, 2006
smart forfour 1.5 Brabus, BRABUS Xclusive, 2005
Bardzo możliwe że padł silniczek sterowania temperaturą. Proponował bym szukać odpowiedzi na forum mitsu temacie colta VI gen. System ogrzewania nie jest, jak niektórzy sugerują, myślą mercedesa, tylko przełozony z colta.
Wysłane z mojego moto g54 5G przy użyciu Tapatalka
"Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem"
Login
Liczba postów: 99
Dołączył: Oct, 2020
Reputacja:
5
Imię: Maciej
Skąd: Polska
smart forfour 1.5 Brabus
smart fortwo 450 0,6, pulse
Próżniowe napełnianie jest w instrukcji serwisowej Colta. Żaden Mercowski myk. Dwie godziny temu wymieniłem chłodnice w 454, 1,5T i zalałem płynem (nie opróżniałem bloku), po włączeniu nawiewu ciepłe powietrze. Po ostygnięciu dolałem płynu.
Rumcajs
Liczba postów: 74
Dołączył: Apr, 2023
Reputacja:
12
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Pruszków
smart fortwo 450 cdi, pulse, 2001
Rumcajs 14.02.2024, 19:40
(14.02.2024, 01:32)Login napisał(a): Próżniowe napełnianie jest w instrukcji serwisowej Colta. Żaden Mercowski myk. Dwie godziny temu wymieniłem chłodnice w 454, 1,5T i zalałem płynem (nie opróżniałem bloku), po włączeniu nawiewu ciepłe powietrze. Po ostygnięciu dolałem płynu.
Oczywiście przyjmując, że to Niemcy z Mercedesa kopiowali od Japończyków z MisiPysiu, to faktycznie, nie doceniłem pierwowzoru. Mając latami kontakt z "oryginalnymi" Meśkami spotkałem się z tyloma wynalazkami, że uznałem Niemców za "genialnych" pod tym względem.
Widać nie są jedyni i nie są odosobnieni.
@login, rozumiem, że "nie opróżniałem bloku", oznacza również, że nie doszło do zapowietrzenia nagrzewnicy, która wcześniej działała bez problemów.
W układzie ogrzewania, nie ma żadnego zaworu który "zakłócałby" obieg płynu chłodzącego. Obieg płynu wymuszany jest przez pompę wody i grawitację.
@saper68, niestety ale dala mnie jedynym powodem braku cyrkulacji przez nagrzewnicę, zakładając że jest drożna, to niedostateczne odpowietrzenie czyli bąbel powietrza który uniemożliwia cyrkulację płynu.
Oczywiście pozostaje jeszcze jeden element układu o którego sprawności nic nie wspominałeś, a który po stopniowym "siadaniu" sprawności układu, może faktycznie mieć coś na rzeczy.
Chodzi mianowicie o pompę wody, nie wspominałeś o niej ani na forum ani w wiadomościach które wymieniliśmy.
Mam świadomość, że przy słabym wydatku pompy, pewnikiem silnik by się przegrzewał w miesiącach letnich, zrób rachunek sumienia jak to było.
Login
Liczba postów: 99
Dołączył: Oct, 2020
Reputacja:
5
Imię: Maciej
Skąd: Polska
smart forfour 1.5 Brabus
smart fortwo 450 0,6, pulse
Wymieniałem też termostat przy okazji więc została zapowietrzona. Patrząc na to jak jest umieszczona i jeśli nie ma żadnego zaworu.
Przy dużym obiegu ruch jest wymuszony przez pompę. Jakby była nie sprawna to chłodnica jest ciepła tylko na górze.
Poszukaj service manualu o takiej nazwie: mmc_colt_2008. Patrząc na niego wystarczy odpowietrzyć ciśnieniowo (czego ja nie robiłem) i tyle. Dodatkowo u ciebie nie jest potrzebna nagrzewnica żeby było ciepło, bo jest grzejnik elektryczny (tylko w dieselu). Więc zapewne jest to inna usterka, a w tym manualu jest sporo pozycji jak sprawdzić czy elektrycznie jest wszystko ok.
|