Tak naprawdę ilość czynnika w układzie powinna być stała i jak najmniej go, tylko tyle by praca klimatyzacji była ciągła i wydajna. Natomiast w układach samochodowych, z wyjątkiem elektrycznych, występują drobne nieszczelności które powodują powolny ale jednak ubytek czynnika. Dlatego instrukcja podaje do nabicia maksymalną ilość która zapewni duże odstępy pomiędzy serwisami. Nasuwa się pytanie co się stanie jeśli nabijemy "do oporu"? Przecież powinno być jeszcze lepiej. Ale tak nie będzie ponieważ pojawi się w układzie płyn (skroplony czynnik) w miejscach przez konstruktora zaplanowanych do pracy na czynniku w stanie lotnym, szczególnie chodzi o kompresor. Płyn w klimie występuje jedynie pomiędzy skraplaczem a parownikiem, wszędzie indziej gaz. Oczywiście również olej konieczny do prawidłowej pracy sprężarki, i to specjalny, taki który nie wchodzi w reakcje ze skomplikowanym w swym składzie czynnikiem.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
450 - Klimatyzacja, czynnik, ilość, wkład filtrujący, zawór rozprężny, klima
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
450 - Klimatyzacja, czynnik, ilość, wkład filtrujący, zawór rozprężny, klima
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości