Hej,
Jestem własnie po montażu.
Może komuś się przyda:
Najlepsze miejsce wg mnie to pod kierowcą pomiędzy belką tylną a poprzecznicą, niestety nie ma tam nic wystającego do czego można się dokręcić, ja zaciągnąłem 4 nitonakrętki M6 dwie w poprzecznice dwie w próg i wsporniczek z rury kwadatowej 15x15 mm i płaskowników.
Podłączenie wody: ja podłączyłem tak, od silnika ida 3 przewody wodne (dwa grube i jeden cieńszy), wchodzą one w podłogę zaraz za ramą silnika (dwa grube na dole cieńszy nad nimi), odłączyłem ten cieńszy (bo on idzie do nagrzewnicy) przedłużyłem i on wchodzi do webasto. Następnie z webasto wyszedłem na pompę wody elektryczną, z pompy do przodu wąż. Z przodu ze ściany grodziowej wychodzą te 3 przewody co z tyłu weszły odłączamy cieńszy i wpinamy ten nasz co idzie od webasto - obieg wodny gotowy (tylko dolać płynu i odpowietrzyć.
Aby się nie utopić w płynie chłodzącym to można zacisnąć przewód idący od silnika (bardzo fajnie pasuje mini-grip irwina w przestrzeń pomiędzy silnikiem a belką), z przodu też da się zacisnąć ale jest trudniej. Generalnie dostęp słaby i trzeba się trochę na mocować bo węże współpracować nie będą chciały przy ściąganiu.
Redukcje potrzebujecie na 16mm (tyle ma wewnątrz wąż od nagrzewnicy) w webasto są krócce 20mm czyli redukcje 16/20 i wąż 20mm wewnątrz do podłączenia wody około 2m.
Elektryka.
Kable najprościej przeciągnąć przez gumkę od przewodu zasilającego do aku (polecam siknąć smarem silikonowym) i sobie tam połączyć masy do nadwozia (oczko M6) a na ścianie grodziowej zamocować bezpieczniki i przekaźnik.
Instalacja wygląda tak: pompa paliwa jest podłączona pod mase i pod piec (bo piec sobie nią klika zależnie od potrzeb), piec podłączony jest też do masy, do stałego + przez bezpiecznik i do zegarka. Zegarek też + , masa , piec i wyjście na przekaźnik. U mnie instalacja z przekaźnikiem była taka, że zegarek włączając przekaźnik włącza zasilanie pompie wody i wentylatorowi wewnątrz auta, ale jak się pojawi zasilanie na wentylatorze to zasilana z tego powinna być też pompa wody. Czyli włączamy zapłon startuje od razu pompa wody. A jak zegar na postoju (bez kluczyka stacyjce) włączy grzanie to chodzi i pompa elektryczna obiegu i wentylator od nawiewu proste.
Paliwo jak kolega pisał wyżej, można się wpiąć w powrót paliwa do baku. Ja akurat przeciąłem przewód koło filtra paliwa (tylko to nie ten co idzie do filtra paliwa oczywiście) i wstawiłem trójnik.
Moje webasto ma 5kW przy 0°C na dworze i na wolnych obrotach sobie pykając w 10 min miałem gorąco w środku w aucie, także polecam bardzo, zwłaszcza w CDI.
Jestem własnie po montażu.
Może komuś się przyda:
Najlepsze miejsce wg mnie to pod kierowcą pomiędzy belką tylną a poprzecznicą, niestety nie ma tam nic wystającego do czego można się dokręcić, ja zaciągnąłem 4 nitonakrętki M6 dwie w poprzecznice dwie w próg i wsporniczek z rury kwadatowej 15x15 mm i płaskowników.
Podłączenie wody: ja podłączyłem tak, od silnika ida 3 przewody wodne (dwa grube i jeden cieńszy), wchodzą one w podłogę zaraz za ramą silnika (dwa grube na dole cieńszy nad nimi), odłączyłem ten cieńszy (bo on idzie do nagrzewnicy) przedłużyłem i on wchodzi do webasto. Następnie z webasto wyszedłem na pompę wody elektryczną, z pompy do przodu wąż. Z przodu ze ściany grodziowej wychodzą te 3 przewody co z tyłu weszły odłączamy cieńszy i wpinamy ten nasz co idzie od webasto - obieg wodny gotowy (tylko dolać płynu i odpowietrzyć.
Aby się nie utopić w płynie chłodzącym to można zacisnąć przewód idący od silnika (bardzo fajnie pasuje mini-grip irwina w przestrzeń pomiędzy silnikiem a belką), z przodu też da się zacisnąć ale jest trudniej. Generalnie dostęp słaby i trzeba się trochę na mocować bo węże współpracować nie będą chciały przy ściąganiu.
Redukcje potrzebujecie na 16mm (tyle ma wewnątrz wąż od nagrzewnicy) w webasto są krócce 20mm czyli redukcje 16/20 i wąż 20mm wewnątrz do podłączenia wody około 2m.
Elektryka.
Kable najprościej przeciągnąć przez gumkę od przewodu zasilającego do aku (polecam siknąć smarem silikonowym) i sobie tam połączyć masy do nadwozia (oczko M6) a na ścianie grodziowej zamocować bezpieczniki i przekaźnik.
Instalacja wygląda tak: pompa paliwa jest podłączona pod mase i pod piec (bo piec sobie nią klika zależnie od potrzeb), piec podłączony jest też do masy, do stałego + przez bezpiecznik i do zegarka. Zegarek też + , masa , piec i wyjście na przekaźnik. U mnie instalacja z przekaźnikiem była taka, że zegarek włączając przekaźnik włącza zasilanie pompie wody i wentylatorowi wewnątrz auta, ale jak się pojawi zasilanie na wentylatorze to zasilana z tego powinna być też pompa wody. Czyli włączamy zapłon startuje od razu pompa wody. A jak zegar na postoju (bez kluczyka stacyjce) włączy grzanie to chodzi i pompa elektryczna obiegu i wentylator od nawiewu proste.
Paliwo jak kolega pisał wyżej, można się wpiąć w powrót paliwa do baku. Ja akurat przeciąłem przewód koło filtra paliwa (tylko to nie ten co idzie do filtra paliwa oczywiście) i wstawiłem trójnik.
Moje webasto ma 5kW przy 0°C na dworze i na wolnych obrotach sobie pykając w 10 min miałem gorąco w środku w aucie, także polecam bardzo, zwłaszcza w CDI.