Nie ma takiego oleju syntetycznego którego nie można eksploatować przez 20 kkm. Oczywiście pod warunkiem że nie jest podrobiony i auto jest używane normalnie a nie do jazdy w niedzielę do kościoła. Napiszę to po raz chyba 25 ale widzę że znów pojawiły się problemy z doborem oleju do naszych bolidów. Symbol oleju składa się z trzech elementów, Liczba-litera-liczba, pierwsza z liczb dotyczy ZIMY, im niższa tym olej rzadszy w BARDZO niskich temperaturach, rzędu -25 i niżej. Istotne jest to tylko w momencie rozruchu i to pod warunkiem że auto nie jest garażowane. Ponieważ olej tym droższy im ta liczba niższa no to na lato kupowanie oleju z zerem nie jest niczym innym niż wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Następnie litera - prawie zawsze W, oznacza olej wielosezonowy - czyli NIE musimy go zmieniać przed czy po zimie. Druga liczba oznacza gęstość oleju w wysokich temperaturach eksploatacji, tak więc silnik wysilony powinien mieć 50, a delikatnie eksploatowany może mieć 30 i też się nic złego nie stanie. Dobrze jest też wiedzieć o oleju parę innych rzeczy, np. to że firmy nie zalecają mieszania olejów różnych producentów to nie tylko marketing ale bardzo ważna sprawa. Olej składa się z tzw. bazy oraz całego zestawu domieszek które odpowiadają np. za spowolnienie korozji czy przeciwdziałają spływaniu oleju ze ścianek cylindra kiedy silnik nie pracuje. Inne są przeciwutleniaczami lub stabilizują gęstość w funkcji temperatury. I to te dodatki od różnych producentów mogą się "pogryźć" co oznacza zwykle zatkany smok pompy olejowej i poważną naprawę aż do zatarcia się silnika włącznie. Tak więc jak mobil to mobil a jak gastrol to gastrol, mówię oczywiście o dolewkach, całkowita wymiana nie ma takich ograniczeń. I jeszcze jedna dość ważna funkcja oleju w naszych silnikach to dodatkowe chłodzenie i to tych części silnika które są do schłodzenia dość trudne, z tego wynika że latem olej pod górny stan, a zimą raczej minimum, wtedy silnik się szybciej rozgrzeje. I ostatnia kwestia to dolewki, jeśli silnik jest już wiekowy i wymaga częstych dolewek w ilości np. litr na 2-3 tysiące km, to taki silnik w zasadzie nie wymaga wymiany oleju bo i tak jeździ cały czas na dość świeżym, co 20 kkm wymienić filtr i tyle. Natomiast jeśli uzupełniamy niewiele lub prawie wcale to należy utrzymywać poziom w okolicach minimum, wtedy zużycie oleju będzie najniższe.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
451 - Jaki olej zastosować
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
451 - Jaki olej zastosować
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Jaki konkretnie akumulator 451 mhd 71km bez turbo | DIABLO | 46 | 21.650 |
31.08.2023, 04:29 Ostatni post: Kiko111 |
|
[451] Jaki moment dokręcania korka spustowego oleju? | kamyk | 8 | 1.150 |
22.06.2023, 06:07 Ostatni post: maciekpkow |
|
Jaki akumulator wybrać? | kacpern | 2 | 1.289 |
31.10.2021, 08:52 Ostatni post: Vapor2005 |
|
Fakty i mity olej silnikowy #3 | Vapor2005 | 6 | 3.307 |
13.07.2019, 05:54 Ostatni post: MariuszB |
|
jaki program do zmiamy parametrow w 451 | mrklakier | 7 | 4.000 |
29.11.2018, 12:00 Ostatni post: profesorr |
|
[451] Olej w skrzyni biegów - specyfikacja i ilość, wymiana | fliper76 | 6 | 10.686 |
16.08.2018, 14:51 Ostatni post: speedykielce |
|
Jaki olej w skrzyni biegów 451 CDI 54 KM? | dr-big | 8 | 6.082 |
02.11.2016, 21:03 Ostatni post: Kanapa |
|
[450][451] 451 Cdi jak wymienić olej? :O | Guniu | 15 | 30.318 |
03.11.2014, 15:36 Ostatni post: Guniu |
|
wymiana klocków w RT - jaki klucz ??? | 2 | 4.338 |
06.07.2006, 14:02 Ostatni post: Guest |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości