Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[450][452] Przeróbka na EV

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[450][452] Przeróbka na EV
#1
 raffa 
Cześć Smile

Koleżanki i Koledzy z okolicy wiedzą, że ja odważny chłopak jestem...

Czasami tu i ówdzie słyszałem, że zainteresowanie było i jest. Ale z mam wrażenie, że jak do tej pory głównie garażowe.

Kiedyś było zdaje się dwóch smarciarzy gdzieś na Bałkanach, którzy się bawili. Widziałem na YT, że kombinuje All. Widziałem inny filmik na YT, w którym ktoś też raczej garażowo (ale w miarę profesjonalnie) przerabia roadstera na EV. Postaram się uzupełnić, jak znowu trafię na ten filmik.

EDIT: Udało mi się namierzyć bardziej aktualne informacje na temat tych Słoweńców (wnioskując po domenie):

https://eauto.si/en/electric-smart-piki/


A mnie interesuje bardziej profesjonalna przeróbka.

Nie na szybko, nie od razu. Chodzi po prostu o alternatywę dla kolejnego remontu silnika, jak ten już klęknie.

Pierwszy w miarę interesujący strzał z google'a, to holenderska firma sprzedająca gotowe zestawy:

https://eveurope.eu/en/product-category/...ev-kit-en/

Tanio nie jest, ale teoretycznie gotowy i sprawdzony zestaw, zgodność z normami, wsparcie firmy...

Na razie wspólny wątek dla 450 i 452, jeśli będzie potrzeba, to poprosimy administrację o rozdzielenie.

Zapraszam do dyskusji osoby na poważnie zainteresowane tematem. Nie wierzę, że jestem pierwszy, któremu to przyszło do głowy (inaczej - wiem, że nie jestem).

Wątek ma służyć do wymiany poglądów w celu łatwiejszego osiągnięcia wspólnego celu. Wpisy 'przecież to się nie opłaca' można sobie odpuścić Smile Dziękuję za zrozumienie Smile


EDIT2: Ciekawy moim zdaniem wątek na północnoamerykańskim forum smarta:
http://clubsmartcar.com/index.php?/topic...ric-smart/

EDIT3: Kolejna przeróbka, wykonana przez firmę BEA-tricks z Bochum. I... uwaga: link do instrukcji użytkowania:
https://manualsbrain.com/de/manuals/703455/
Jest też druga instrukcja do roadstera Smile Firma ma w zakresie działalności tylko i wyłącznie przerabianie samochodów marki Smart na elektryczne Smile Chociaż pewnie należałoby napisać miała, bo aktualnie pod adresem jej strony internetowej jest coś, co wygląda na jakiegoś bloga...
Firma przerobiła m.in. cabrio, przynajmniej wynika tak z poniższego pdfa, na którym przy okazji jest dość dużo danych technicznych:
http://www.solarmobil.net/download/smartes-projekt.pdf
 Odpowiedz
#2
 Smarkacz 
Wejdź na Aliexperss i poszukaj zestawów silników (2, lub 4) wkładanych do felg samochodowych. Mają spory wybór. Sprzedają bez baterii.
Najważniejsze, że montaż tego zestawu jest banalnie prosty, więc sam go wykonasz.
W zestawie są silniki, sterownik, zegary kontrolne i pedały...

...sorry geje. Very happy
 Odpowiedz
#3
 1wojtek1 
Witam
Też się tak przypatruje swojemu roadsterowi i widzę że coraz bardziej kopci ;( i silnik trochę za słaby, wolno zmienia biegi (żeby nie było i tak go uwielbiam).
Jednak pewnie trzeba będzie pomyśleć o jakimś remoncie silnika i tak pomyślałem, że może podmienić na elektryka. Z tym że ceny za gotowe rozwiązania są raczej zaporowe więc pomyślałem, że może taniej zrobić przekładkę z jakiegoś innego elektryka. Przynajmniej przełożenie części napędową , bateria to i tak pewnie indywidualna sprawa wykonania pakietów. Ogólnie trochę mało miejsca żeby to wszystko upchać.
Pozdrawiam Wojtek.
 Odpowiedz
#4
 raffa 
W roadsterze szczególnie. Ale mam wrażenie, że ktoś z Kanady roadstera przerabiał. I chyba jakieś informacje były w tym wątku na clubsmartcar, który linkowałem.

Trzymam kciuki Smile i jak trafisz na coś ciekawego, to pisz Smile
 Odpowiedz
#5
 Smarkacz 
(02.06.2023, 14:16)1wojtek1 napisał(a): Witam
Też się tak przypatruje swojemu roadsterowi i widzę że coraz bardziej kopci ;( i silnik trochę za słaby, wolno zmienia biegi  (żeby nie było i tak go uwielbiam).
Jednak pewnie trzeba będzie pomyśleć o jakimś remoncie silnika i tak pomyślałem, że może podmienić na elektryka. Z tym że ceny za gotowe rozwiązania są raczej zaporowe więc pomyślałem, że może taniej zrobić przekładkę z jakiegoś innego elektryka. Przynajmniej przełożenie części napędową , bateria to i tak pewnie indywidualna sprawa wykonania pakietów. Ogólnie trochę mało miejsca żeby to wszystko upchać.  
Pozdrawiam Wojtek.


Moim zdaniem to błędna droga, aby z roadstera zrobić szybkie auto elektryczne o tak samo dobrych właściwościach trakcyjnych.  
Albo dasz małe baterie i będzie tylko zabawką z zasięgiem 30km, albo większe i stanie się "użytkowym" mułem, nie dającym przyjemności z jazdy, zatracając bezpowrotnie urok zadziornego maluszka przyklejonego do drogi lepiej nawet niż Lotus Elise. 

Albo zaakceptuj to co masz, albo kup np Lotusa Elise. 



(ja idę zupełnie inna drogą i na 100% pochwale się, gdy mi się uda)  Cool
 Odpowiedz
#6
 1wojtek1 
Tak ogólnie też mi się wydaje, że nie da się tak do końca zrobić tak małego auta jakim jest 452  o parametrach mocniejszej benzyny (np. 100 konnej jednostki jaka była montowana w 452) pozostając przy zasięgach auta benzynowego. To raczej jako forma gokarta na krótkie przejażdżki tak jak pisze kolega  Smarkacz.  Chyba że ktoś ma dostęp do worka z kasą bez dna i kupi komponenty od Rimac-a  albo nowy silnik Quark od Koeningsegg-a.  Ale bardzo lubię takie rozważania czysto teoretyczne, czasami można się czego nowego dowiedzieć. W necie jest kilka roadsterów przerobionych na elektryczne, do niektórych linki są u Raffa. Niestety mam wrażenie że to pojazdy bardziej laboratoryjne i obsłuży je tylko konstruktor nie mówiąc o serwisie.
 Odpowiedz
#7
 Kanapa 
Elektryka Zrobił All swego czasu.

https://youtu.be/xyI9_BYSOk0
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#8
 raffa 
(06.06.2023, 13:08)Kanapa napisał(a): Elektryka Zrobił All swego czasu.

https://youtu.be/xyI9_BYSOk0

Gdzieś widziałem / czytałem i byłoby miło, gdyby się w ten wątek włączył Smile Nie ukrywam, że z przeróbek, o których czytałem jest najbliżej Very happy Więc potencjalnie jest bardzo interesujący Smile
 Odpowiedz
#9
 1wojtek1 
Z całym uznaniem dla All-capone (uwielbiam jego kanał na youtube, filmik o rozbieraniu roadstera i wymianie sprzęgła jest po prostu genialny, polecam jak ktoś nie oglądał) trochę mało mocy. Silnik wygląda na normalny komutatorowy dc a sterownik w piku ma 300A i 48 V co daje moc teoretyczną przez chwilę do przegrzania na poziomie 14 400 W, moc ciągłą o połowę mniejszą. I to wszystko tylko w teorii, bo należy dodać do tego chłodzenie, sprawności silnika, mechaniki.

Swego czasu ktoś sprzedawał podobny niedokończony projekt z tym, że silnik był zdaje się innego koloru. Cena była nawet bardzo przystępna, mam nadzieję że to nie All i że On dokończył swój projekt.
 Odpowiedz
#10
 raffa 
Z ciekawostek, na allegro pojawił się akumulator z 453.

Być może te informacje są do znalezienia w necie, ale postanowiłem je tutaj dodać, może komuś kiedyś do czegoś się przydadzą. Może nawet mi.

Akumulator jest wykonany w technologii litowo-jonowej (a czego się w sumie spodziewać?).
Produkowane są przez firmę Deutsche Accumotive GmbH & Co KO., która mieści się w Kirchheim unter Teck, na południowy wschód od Stuttgartu. Z informacji w necie wynika, że to spółka córka Mercedesa i od 2012 roku zajmuje się produkcją akumulatorów do pojazdów elektrycznych i hybrydowych dla koncernu.

Na akumulatorze są następujące napisy:

HV-Battery E18-2 evo (znaczy, że to już któraś wersja, fajnie, że ulepszają Very happy)
U nenn = 339V
E nenn = 17600 Wh
C = 52 Ah
m = 169 km

Dla nieznających niemieckiego: nenn oznacza znamionowy.

Rozwijają zarówno hardware, jak i software.
Oba mają również swój numer części Very happy, więc po kolei:

SW: A7899025101
Softwarestand: SW465(E06.07.18) (to w nawiasie wygląda jak data opracowania, albo wdrożenia wersji)

HW: A7899014200
Hardwarestand: C2_4477K_07

Na baterii na jednej z naklejek jest również następujący napis: BT6BE1*1000

Te dwie informacje wychodzą w opcjach przy rozkodowywaniu VINu:

V72 BATTERY INDEX 1000
V73 BATTERY TYPE BT6BE1

Nie wiem, czy można było wybrać inną wersję.

Numer części to A7893402806. To pozwoliło znaleźć trochę dodatkowych informacji, m.in. takich, że cena nowego to aktualnie 10900 EUR. Na szczęście brutto Very happy

Znalazłem jeszcze informacje, że akumulator do 453 składa się z 96 ogniw.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [450] Przeróbka dachu na otwierany. pianim 5 4.427 06.10.2022, 21:54
Ostatni post: raffa
  Przeróbka licznika Smart 450 MarianWwa 4 2.812 10.09.2018, 21:08
Ostatni post: IRIAD
  [450] 450 fotel pasażera - przeróbka na regulowany davkraw 10 8.423 16.06.2015, 09:43
Ostatni post: obwd-crash



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu