Witam. Na jakich zawieszeniach jeżdżą wasze smart i jakie macie opinie na temat wygody i wyglądu zewnętrznego? Mój jeździ na gwincie BLISTEIN. Lecz chyba będę chciał zmienić dlatego szukam porady na co. Ponieważ z zewnątrz ładnie się prezentuje i w zakrętach trzyma się super na drodze się nie buja lecz w środku podczas jazdy strasznie twardo nawet na autostradzie każda dziura i nie równość powoduje wypadanie blomb z zębów.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
[450] Zawieszenie/gwint/sportowe/oryginalne
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Bilstein B14 jest dla Ciebie za twardy?! No to pozostaje szanownemu chyba tylko powrót do serii plus np. progresywne sprężyny.
Brabusowe jest dla mnie za twarde, tu się podpiszę oburącz - jakby wstawić cztery drewniane kołki między wahacze. Ale odkąd mam to jestem wyznawcą właśnie Bilsteina. Jest w sam raz (jak na Smarta ) i przede wszystkim nie podpiera się lusterkami w zakrętach. Jasne, na bruku nie jest specjalnie przyjemnie, ale ogólnie uważam że jest to ostatnie zawieszenie, które jeszcze nie wymaga jeżdżenia w ochraniaczu na zęby
Sprężyny RS-Parts i amortyzatory Bilstein w poliftowym - obniżenie 30mm
Sprężyny tył Kayaba amortyzatory TA Technix w przedliftowym - obniżenie 30mm. Jest super Nie za wiele widać ale tak wyglądają obok siebie
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!! (18.11.2018, 23:21)psuwacz napisał(a): Bilstein B14 jest dla Ciebie za twardy?! No to pozostaje szanownemu chyba tylko powrót do serii plus np. progresywne sprężyny. No właśnie odczucie jest jakby nie było amortyzacji tylko drewniane kołki. No chyba że to oznaka zużytego zawieszenia. Można tam jakoś czymś regulować twardość? (19.11.2018, 18:05)psuwacz napisał(a): B14 nie ma regulacji tłumienia. Natomiast możesz zawsze spróbować go wykręcić np. 10mm do góry, na foto wygląda na mocno uglebione U mnie zdecydowanie większe prześwity zostawiłem. Przód 25mm (przy 30 mm piłowałem nadkola ) tył 30mmTe 30 mm to licząc od czego do czego. Niestety ja tego nie montowalem tylko poprzedni właściciel i nie dostałem klucza do regulacji jeśli ktoś posiada taki czy mógłby podrzucić dokładnie jak wygląda czy do danego modelu jest dany klucz czy są one uniwersalne. Czy po podwyższeniu go muszę ustawić Geometrie czy się nie powinna zmienić. No teraz jest nisko i twardo śnieg za nie długo to będę ogarniał zamiast odsnierzarek.
-obniżenie 30mm względem serii.
-klucze np. tutaj: https://www.olx.pl/oferta/klucz-do-zawie...6mw9j.html -geometrii absolutnie nie ma co ruszać.
Odgrzewam temat. Chciałem zmienić gwintowane zawieszenie na seryjne tylko przy wymianie sprężyn z tyłu pojawił się problem. Seryjne sprężyny maja mniejsza średnice na dole. Czy coś powinno tu być albo czegoś nie powinno?
Niestety nie mam porównania seryjnego bo z takim kupiłem. Czy może ktoś pomoc? Co zrobić w takim wypadku? Albo podesłać chociaż fotkę seryjnego? |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
[450] Wytłuczone zawieszenie | berthold61 | 2 | 692 |
28.06.2023, 08:32 Ostatni post: berthold61 |
|
[450] oryginalne kołpaki. | dychul | 9 | 4.892 |
12.11.2016, 01:16 Ostatni post: dychul |
|
Zawieszenie w Smarcie fortwo. | 16 | 13.478 |
29.10.2006, 16:55 Ostatni post: All-capone |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości