Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[454] Katalizator a AFR

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[454] Katalizator a AFR
#1
 djsylvano 
Witam. Jestem nowy na forum, szukałem podobnego wątku ale nie znalazłem, dlatego postanowiłem napisać z prośbą o pomoc. Od miesiąca jestem posiadaczem ForFour Brabus 177KM, którego zamierzam trochę zmodyfikować.
Do tej pory jeździłem zakutą Del Sol Turbo 400KM i po zamianie na Smarta trochę brakuję mocy Very happy. Na początek chciałbym zająć się układem wydechowym pod większą suszarkę Laughing a mianowicie, pozbyć się katalizatora, który trochę zatyka układ wydechowy. W tej chwili (sprawdzałem interfejsem OBD2) ciśnienie doładowania trzyma ładnie 1BAR,
max skokowe było 1,3BAR. Czy po pozbyciu się katalizatora nie wzrośnie AFR?? Doładowanie na pewno wzrośnie ale czy nie skończy się mapa paliwa?
Może ktoś się okrętuje do jakiego doładowania jest seryjna mapa? Bo nie chciał bym spalić tłoków Very happy Oraz czy da się oszukać drugą sondę, żeby nie pluła błędami czy trzeba ją wyłączyć w komputerze?
 Odpowiedz
#2
 spysiu92 
Wiem, ze bemjamin z niemiec mial wywalonego kata, ale nie orientuje sie tak to zrobil. Mysle, ze najlepiej bylo by spytac kanape Smile
 Odpowiedz
#3
 Kanapa 
Jeżeli troszkę znasz angielski to zapraszam na forfour.co.uk
Chłopaki tam modują waryjaty na około 210-230 KM.
Najprostszy i najtańszy mod to wywalenie dławnicy na zaworze selenoidowym regulatora paliwa.
Podobno daje około 10 KM, potem już się zaczyna zabawa w kombinacje i KONIECZNY jest mod oprogramowania.
Z tym ostatnim jest tragicznie ponieważ Brabus zabezpieczył co nieco a na dokładkę było kilka wersji tego auta.
Zadaj sobie pytanie do ilu chcesz dojść i jaki budżet na to przeznaczyć.
Zrobiłem kilka modów i najlepszy to wysłanie SAM-a do Tonego w UK aby wgrał taki w miarę spokojny program - zrobiło się około 190 KM i extra 50 Nm.
Ładuje teraz do około 1.6 Bar.
Pamiętaj o wrażliwej głowicy i oszukiwaniu-opóźnionym działaniu czujnika temperatury cieczy chłodzącej.
Minimum zabezpieczenia to wstawienie dodatkowego czujnika temperatury oleju np. w miskę olejową.

Mam do sprzedania zmodyfikowaną cześć układu z wywalonym 1 katem -P&P.
Mi nie pasuje - za późno wstaje turbo a na korektę softu do UK nie pojadę.
Błędy pojawiają się przy emeryckiej jeździe prawdopodobnie trzeba by wkręcić przejściówkę/minikat przed sondą.
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu