szymski
Liczba postów: 16
Dołączył: Nov, 2018
Reputacja:
0
Imię: Szymon
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Wrocław
smart fortwo 450 0,6, passion
szymski 19.01.2021, 17:49
Dzień dobry,
mam bardzo dziwny przypadek... W trakcie jazdy gdy zmieniany jest bieg (w trakcie zmiany) na wyższy gaśnie/mruga podświetlenie prędkościomierza. Zauważyłem, że jest to reguła. Sprawdzałem diody, wymieniłem na nowe, główna kostkę przemyłem KONTAKTEM i dalej to samo. Przy jednostajnej jeździe na tym samym biegu nic nie mruga. Dodatkowo sprawdziłem że na postoju na wysokich obrotach też gasną. Czy ktoś wie gdzie szukać przyczyny?
pzdr
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.01.2021, 08:01 przez szymski.)
raffa
Liczba postów: 1.597
Dołączył: Oct, 2018
Reputacja:
59
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Siemianowice Śląskie #nodiesel
smart fortwo 450 cabrio 0,7, passion, 2003
smart roadster coupé Brabus, 2006
Tylko oświetlenie prędkościomierza, czy wszystkie światła przygasają? Wiem, że trochę ciężko sprawdzić, ale zwróć uwagę.
Może wsadź jakiś miernik do gniazda zapalniczki, żeby pokazywał napięcie.
Pierwsze, co mi przychodzi do głowy, to że silnik zmiany biegu ma jakieś zwarcie i po prostu na chwilę spada napięcie w instalacji.
Ale również może być to na przykład kwestia za słabo naładowanego akumulatora, i jeśli pojawia się dodatkowe obciążenie wywołane przez silnik, to napięcie spada. Mogą być również powiązane oba powyższe problemy.
Albo kompletnie coś innego.
szymski
Liczba postów: 16
Dołączył: Nov, 2018
Reputacja:
0
Imię: Szymon
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Wrocław
smart fortwo 450 0,6, passion
szymski 19.01.2021, 23:49
(19.01.2021, 23:37)raffa napisał(a): Tylko oświetlenie prędkościomierza, czy wszystkie światła przygasają? Wiem, że trochę ciężko sprawdzić, ale zwróć uwagę.
Może wsadź jakiś miernik do gniazda zapalniczki, żeby pokazywał napięcie.
Pierwsze, co mi przychodzi do głowy, to że silnik zmiany biegu ma jakieś zwarcie i po prostu na chwilę spada napięcie w instalacji.
Ale również może być to na przykład kwestia za słabo naładowanego akumulatora, i jeśli pojawia się dodatkowe obciążenie wywołane przez silnik, to napięcie spada. Mogą być również powiązane oba powyższe problemy.
Albo kompletnie coś innego. Tylko prędkościomierz no i kontrolki. Dziś jeszcze na luzie sprawdziłem i przy wysokich obrotach na postoju też gasną.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.01.2021, 08:00 przez szymski.)
raffa
Liczba postów: 1.597
Dołączył: Oct, 2018
Reputacja:
59
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Siemianowice Śląskie #nodiesel
smart fortwo 450 cabrio 0,7, passion, 2003
smart roadster coupé Brabus, 2006
Czyli raczej nic z silnikiem zmiany biegów, skoro na luzie też przygasa.
Jeśli nie masz możliwości podpięcia pod SD, to sprawdziłbym w pierwszej kolejności mocowania kabli przy akumulatorze, alternatorze i punktów masowych (z obu stron, czyli przy urządzeniu - akumulatorze, silniku i na drugim końcu kabla - do blachy). To w sumie najprostsze do sprawdzenia (poza tym, że dostęp mało wygodny), ale może (chociaż oczywiście nie musi) okazać się trafne.
Jak wygląda napięcie akumulatora? ładowania (na niskich i wysokich obrotach)?
szymski
Liczba postów: 16
Dołączył: Nov, 2018
Reputacja:
0
Imię: Szymon
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Wrocław
smart fortwo 450 0,6, passion
szymski 21.01.2021, 20:29
a gdzie znajdują się punkty masowe? ile ich jest?
raffa
Liczba postów: 1.597
Dołączył: Oct, 2018
Reputacja:
59
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Siemianowice Śląskie #nodiesel
smart fortwo 450 cabrio 0,7, passion, 2003
smart roadster coupé Brabus, 2006
Muszą być przynajmniej dwa, jeden przy akumulatorze, a drugi gdzieś przy silniku. Nie dalej jak kilka tygodni temu był ten wątek na forum poruszany, łącznie z opisem ze zdjęciami, jak się tam dostać. Poszukaj.
Powodów Twojego problemu może być wiele.
tim13
Liczba postów: 251
Dołączył: Sep, 2019
Reputacja:
11
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Mroczeń
smart brak, 2005
I jeszcze "cieńkie" przewody z wiązki kabinowej /brązowe/
|