Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

odpowietrzanie

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
odpowietrzanie
#1
 saper68 
witam,macie jakis patent na odpowietrzenie nagrzewnicy?wymienilem nagrzewnice ale plyn do niej nie dociera.rura od strony kierowcy jedna goraca,druga zimna rury przy nagrzewnicy obie zimne. jakies pomysly? panel klimatyzacji sprawny.
forfour 454 1.5cdi
 Odpowiedz
#2
 Dawid19841016 
Termostat???
 Odpowiedz
#3
 raffa 
Nie, termostat nie.

Prędzej obstawiam, że jest zabita.

Chyba najprostszym rozwiązaniem sprawdzenia, czy jest zapowietrzona, jest odpięcie rury na wyjściu i sprawdzenie, czy jest tam płyn. No i czy jest przepychany przez pompę przy włączonym silniku.

Nie wiem, gdzie jest regulacja temperatury ciepłe / zimne, co ona zamyka w 454. Bo może po prostu tu jest problem. Wydaje Ci się, że zmieniasz na ciepłe, ale wcale tak nie jest. Mam wrażenie, że kilka razy w jakichś wątkach widziałem, że panel sterowania jest tam często przyczyną jakichś problemów, ale nie pamiętam dokładnie, musiałbyś poszukać.
 Odpowiedz
#4
 bluebob 
Jeśli okaże się, że od strony przewodów i nagrzewnicy jest ok, to najczęściej problemem jest panel sterowania mimo, że jest sprawny to potrafi namieszać.
Jakiś czas temu przerabiałem temat u kolegi też w 1.5CDi. Miał coś podobnego. Nagle przestało mu lecieć ciepłe powietrze. Nie grzebaliśmy nigdzie indziej tylko wystarczyło rozbebeszyć panel i przestawić (wyregulować) zębatkę od grzania. Jest troszkę roboty manualnej, ale jest to do ogarnięcia. Po tym zabiegu grzeje lub chłodzi jak wściekły.
 Odpowiedz
#5
 saper68 
(14.01.2024, 18:57)bluebob napisał(a): Jeśli okaże się, że od strony przewodów i nagrzewnicy jest ok, to najczęściej problemem jest panel sterowania mimo, że jest sprawny to potrafi namieszać.
Jakiś czas temu przerabiałem temat u kolegi też w 1.5CDi. Miał coś podobnego. Nagle przestało mu lecieć ciepłe powietrze. Nie grzebaliśmy nigdzie indziej tylko wystarczyło rozbebeszyć panel i przestawić (wyregulować) zębatkę od grzania. Jest troszkę roboty manualnej, ale jest to do ogarnięcia. Po tym zabiegu grzeje lub chłodzi jak wściekły.

panel klimatyzacji sprawny,plyn na przewodach gumowych do nagrzewnicy jest.rura jedna przy nogach kierowcy goraca,druga zimna,przy nagrzewnicy obie zimne.panel klimatyzacji jest sprawny bo zmienia temperature i slysze ze zmienia sie "dzwiek powietrza" po przekreceniu na zimne tak samo temperatura powietrza tez sie zmienia.termostat jest nowy z mahle,ma okolo 1600km +/- przebiegu.
 Odpowiedz
#6
 saper68 
(14.01.2024, 18:57)bluebob napisał(a): Jeśli okaże się, że od strony przewodów i nagrzewnicy jest ok, to najczęściej problemem jest panel sterowania mimo, że jest sprawny to potrafi namieszać.
Jakiś czas temu przerabiałem temat u kolegi też w 1.5CDi. Miał coś podobnego. Nagle przestało mu lecieć ciepłe powietrze. Nie grzebaliśmy nigdzie indziej tylko wystarczyło rozbebeszyć panel i przestawić (wyregulować) zębatkę od grzania. Jest troszkę roboty manualnej, ale jest to do ogarnięcia. Po tym zabiegu grzeje lub chłodzi jak wściekły.

a dodam jeszcze ze panel napewno sprawny,bo mam nagrzewnice elektryczna i jak bawie sie temperatura to czuje zmiane ze jest cieplejsze/zimniejsze
 Odpowiedz
#7
 saper68 
(14.01.2024, 16:51)raffa napisał(a): Nie, termostat nie.

Prędzej obstawiam, że jest zabita.

Chyba najprostszym rozwiązaniem sprawdzenia, czy jest zapowietrzona, jest odpięcie rury na wyjściu i sprawdzenie, czy jest tam płyn. No i czy jest przepychany przez pompę przy włączonym silniku.

Nie wiem, gdzie jest regulacja temperatury ciepłe / zimne, co ona zamyka w 454. Bo może po prostu tu jest problem. Wydaje Ci się, że zmieniasz na ciepłe, ale wcale tak nie jest. Mam wrażenie, że kilka razy w jakichś wątkach widziałem, że panel sterowania jest tam często przyczyną jakichś problemów, ale nie pamiętam dokładnie, musiałbyś poszukać.
nagrzewnica nie jest zabita,jest w 100% drozna tak samo jak rury od nagrzewnicy bo we wszystko dmuchalem ustami i zadnego oporu nie ma powietrze z latwoscia przelatuje tak samo jakby dmuchnac poprostu w zwykly waz ogrodowy
 Odpowiedz
#8
 raffa 
No to skupiałbym się na tym, co pisze @bluebob.
 Odpowiedz
#9
 saper68 
(15.01.2024, 01:24)raffa napisał(a): No to skupiałbym się na tym, co pisze @bluebob.

tylko ze w 454 nie ma zadnego elektrozaworu,a pisze ciagle o tym ze plyn wogole nie dociera do nagrzewnicy! sprobuje po uchyleniu termostatu odkrecic lekko korek zeby syczal i zobacze moze wtedy pusci na nagrzewnice plyn i sie odpowietrzy
 Odpowiedz
#10
 saper68 
(14.01.2024, 18:57)bluebob napisał(a): Jeśli okaże się, że od strony przewodów i nagrzewnicy jest ok, to najczęściej problemem jest panel sterowania mimo, że jest sprawny to potrafi namieszać.
Jakiś czas temu przerabiałem temat u kolegi też w 1.5CDi. Miał coś podobnego. Nagle przestało mu lecieć ciepłe powietrze. Nie grzebaliśmy nigdzie indziej tylko wystarczyło rozbebeszyć panel i przestawić (wyregulować) zębatkę od grzania. Jest troszkę roboty manualnej, ale jest to do ogarnięcia. Po tym zabiegu grzeje lub chłodzi jak wściekły.

panowie powiem tak,skasowalem bledy i byl jakis blad od powietrza.skasowalem i teraz slysze jak przy zmianie temperatury zaczal chodzic jakis silniczek i przy wlaczaniu wentylatorow cyka przekaznik.plyn do nagrzewnicy zaczal dochodzic ale niestety zle podpialem weze bo zasilanie wpialem w dol nagrzewnicy,dzisiaj to zmienie i zobaczymy jak to bedzie
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu