Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Opuszczenie silnika

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Opuszczenie silnika
#1
 Irenty 
witam.
Mam pytanie czy może ktoś widział na YT czy gdzieś indziej a może opis jak opuścić silnik na tych 4 długich śrubach ( 2x M12x1,5 30 cm i 2x M12x1,5 26 cm) co są dedykowane do tego przez serwis. Chodzi mi głównie o silnik CDI. Bo szukam ale jakoś nie mogę znaleźć.
Pozdrawiam.
 Odpowiedz
#2
 kipro1 
Odkręcasz śruby i podnosisz karoserie. Pilnujesz przy tym aby nie pourywać przewodów czy rurek. Ściągnąłbym jeszcze dźwignie hamulca ręcznego.
 Odpowiedz
#3
 Irenty 
tzn. rozumiem, że wykręcam dźwignie z góry ( w kabinie) i ją wyjmuję a potem tylko te 4 główne śruby i przykręcam te dorobione długie, a następnie podnoszę karoserie o te 10-15 cm.
 Odpowiedz
#4
 Lolek 
Nie całkiem tak, dźwignia ham. ręcznego NIE JEST połączona z linkami gdy jest całkowicie opuszczona (zwolniona), tak więc nie ma potrzeby czegokolwiek z nią robić. Śruby do opuszczania wózka pozyskasz w sklepie budowlanym kupując metrową szpilkę o odpowiednim gwincie i tnąc ją na dwa kawałki po 20 cm i dwa po 30, odpowiednia ilość nakrętek i podkładek oraz tulejek dystansowych załatwi Ci sprawę. Teraz w zależności od tego co zamierzasz naprawiać, powinieneś poluzować dwie śruby w środku kół, potem jest to bardzo trudne, Pokrętka 3/4 cala i odpowiednia nasadka oraz kawał rury do przedłużenia pokrętki powinny załatwić sprawę. Teraz podnosisz auto dość wysoko na kobyłki podstawione w odpowiednie miejsca pod progi i wymieniasz POJEDYNCZO cztery śruby mocujące wózek do nadwozia, tulejki dystansowe np z kluczy nasadowych bardzo ułatwiają pracę. Teraz możesz przystąpić do właściwego opuszczania wózka z zespołem napędowym, powoli, kontrolując wszystkie kable i rurki, ze szczeg. uwzg. kompresora klimy i przew. hamulcowych. Montaż generalnie w odwrotnej kolejności, upewnić się należy, że zaczep dźwigni ręcznego trafił w taki jakby lejek na wózku, inaczej ręczny nie będzie działał. Pozdrawiam i życzę przyjemnej zabawy. L
 Odpowiedz
#5
 Irenty 
(22.04.2021, 08:11)Lolek napisał(a): Nie całkiem tak, dźwignia ham. ręcznego NIE JEST połączona z linkami gdy jest całkowicie opuszczona (zwolniona), tak więc nie ma potrzeby czegokolwiek z nią robić. Śruby do opuszczania wózka pozyskasz w sklepie budowlanym kupując metrową szpilkę o odpowiednim gwincie i tnąc ją na dwa kawałki po 20 cm i dwa po 30, odpowiednia ilość nakrętek i podkładek oraz tulejek dystansowych załatwi Ci sprawę. Teraz w zależności od tego co zamierzasz naprawiać, powinieneś poluzować dwie śruby w środku kół, potem jest to bardzo trudne, Pokrętka 3/4 cala i odpowiednia nasadka oraz kawał rury do przedłużenia pokrętki powinny załatwić sprawę. Teraz podnosisz auto dość wysoko na kobyłki podstawione w odpowiednie miejsca pod progi i wymieniasz POJEDYNCZO cztery śruby mocujące wózek do nadwozia, tulejki dystansowe np z kluczy nasadowych bardzo ułatwiają pracę. Teraz możesz przystąpić do właściwego opuszczania wózka z zespołem napędowym, powoli, kontrolując wszystkie kable i rurki, ze szczeg. uwzg. kompresora klimy i przew. hamulcowych. Montaż generalnie w odwrotnej kolejności, upewnić się należy, że zaczep dźwigni ręcznego trafił w taki jakby lejek na wózku, inaczej ręczny nie będzie działał. Pozdrawiam i życzę przyjemnej zabawy. L

Dzięki za odpowiedź, a mam jeszcze pytanie ile mm mają oryginalne śruby mocowania belki? Może ktoś wie?, bo te śruby do opuszczania maja 260mm i 300mm to ile opuści się ten silnik? Bo chyba wystarczy opuścić o 100 mm aby można było np. wymienić termostat czy dostać się do kompresora. Bo tymi śrubami to chyba opuści się o 200 mm.
 Odpowiedz
#6
 Lolek 
Ja Ci napisałem jak całkiem opuścić silnik i potem go wytoczyć poza auto, jeśli chcesz tylko odpowietrzyć układ czy wymienić termostat, to wystarczy częściowe opuszczenie, bez odpinania kabli czy zapowietrzania hamulców. L
 Odpowiedz
#7
 bronmus45 
(24.04.2021, 18:26)Lolek napisał(a): Ja Ci napisałem jak całkiem opuścić silnik i potem go wytoczyć poza auto, jeśli chcesz tylko odpowietrzyć układ czy wymienić termostat, to wystarczy częściowe opuszczenie, bez odpinania kabli czy zapowietrzania hamulców. L

- a do wymiany rozrusznika jak głęboko trzeba opuścić silnik w Smart fortwo 450 / benzyna 40kW .. oto moje pytanie
 Odpowiedz
#8
 kamil.tomasz 
Ja wymienialem rozrusznik bez wytaczania motoru, tylne śruby belki dałem w przednie miejsca i na kilka zwoi trzymałem belkę

Wysłane z mojego SM-A105FN przy użyciu Tapatalka
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Video Przekładka silnika Kubabuba 1 611 19.04.2023, 13:16
Ostatni post: raffa
  Wymiana silnika Łukasz_K 3 795 20.01.2023, 21:38
Ostatni post: raffa
  Tuning silnika i skrzyni smart 0,7 xtoppee 3 963 27.07.2022, 21:44
Ostatni post: raffa
  Nierówna praca silnika kunaa 2 1.513 30.03.2021, 19:52
Ostatni post: kunaa
  Mycie silnika kubaxax 2 2.181 21.08.2019, 03:18
Ostatni post: kubaxax
  Remont silnika mity i fakty Vapor2005 18 9.559 01.07.2019, 09:07
Ostatni post: Pilotm
  Dziwne odgłosy z silnika sachem 5 3.122 16.08.2018, 20:52
Ostatni post: sachem
  [450] Filtr powietrza silnika waflo 93 32.883 18.07.2018, 14:38
Ostatni post: zlomek433
  Problem z uruchomieniem silnika smarta willq 11 6.727 29.05.2018, 21:33
Ostatni post: willq
  450-Zduszanie silnika. kaliniak 8 4.875 23.05.2018, 22:10
Ostatni post: kaliniak



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu