Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Problem w Smarcie CDI

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Problem w Smarcie CDI
#11
 lukskajwoker 
(11.09.2010, 01:03)Fireman napisał(a): Mój smartolek (przebieg 105000) miał upierdliwą przypadłość - mianowicie gasł w czasie jazdy po osiagnięciu temperatury 80st. C gdy redukowałem i chciałem przyśpieszyć wciskając pedał gazu w podłogę (naprzykład w czasie wyprzedzania) on gasł. Wyswietlała się żółta kontrolka z silniczkiem tzw. chek Engine, na wyśiwtlaczu pozostawał aktualnie zapiety bieg. Po odczekaniu ok. 5 minut auto odpalało i jeździło dalej. Nie przyśpieszajac gwałtownie można było przejeździć i pól roku bez problemu. Pod koniec sierpnia miarka sie przebrała i autu postawiłem do tzw, pompiarza. Wcześiejsze testy na kompie serwisowym identyfikowały występujący błąd jako "brak paliwa w zbiorniku, zanik ciśnienia na listwie rozprowadzjacej, uszkodzenie wtryskiwacza". Samodzielne poszukiwania przyczyny awarii - wymiana fltra paliwa, czujników cisnienia paliwa na listwie - bez rezultatu, Mechanik zaczął od wtryskiwaczy - ok. nastepny krok - pompa paliwa w zbiorniku - tu informacja mozna dobrać z zamiennika - szczegóły podam w oddzielnym wątku- wymiana na nową bez rezultau - nadal gaśnie. Pozostał ostatni element w układzie wtrysku paliwa czyli pompa wysokociśnieniowa - no i niestety trafiony zatopiony (wypracwne sekcje tłoczące). Rzecz istotna koszty - nowa pompa paliwa - 250 brutto, regeneracja pompy wysokocisnieniowej - pompiarz miał nowa pompe od Sprintera przełorzył bebechy do obudowy od smarcika i auto smiga - łaczna cena za jego robocizne i części do pompy wysokocisnieniowej 1200 netto. Cena dobra gdyż regeneracja pompy wysokociśnieniowej to koszt ok. 2000 lub zakup pompy regenerowanej w inter carsie to również 2000. Dotychczas auto zawsze tankowane na stacjach Orlen lu BP paliwo tylko Verva On lub On Altimate. Czesto tankuje na stacji Orlen w pobliżu domu (jak sie okazuje niestety franszyza) teraz czeka mnie jeszcze wymiana flitrów paliwa w pozostałych autkach (też diesle) oraz inspekcja czyli rozprucie filtrów paliwa żeby sprawdzić jaki syf sie tam osadził. Wspomnę, iż dwa inne auta jak narazie jeżdżą ok. zimą nie było problemów z odpalaniem. Nie życze nikomu takich problemów choćby ze wzgledu na koszty. Diagnozy i przypuszczenia były różne włacznie z problemami w elektronice samochodu w koncu niemwiem co było by lepsze i łatwiejsze do zdiagnozowania i usuniecia.

U mnie pojawił się ten sam objaw. (mam 111tys km).
Dziwi mnie tylko, że chodzi o pompę wysokiego ciśnienia. Ja zaobserwowałem, że jak już zgaśnie to przy próbie odpalenia nie słychać pompy z baku. Dopiero za którymś tam razem odpali (jak wystygnie ??).
Ja pompę wysokiego ciśnienia regenerowałem - a miało to związek z tradycyjnym wyciekiem. Po zakupie uszczelnień pompę rozebrałem i wymieniłem co trzeba - ale to było 2 lata temu.
 Odpowiedz
#12
 Fireman 
Teraz dłubię trochę przy smarciku, ale z przerwami bo ważniejsze rzeczy wskakują. Jak wyjadę na drogi to będę testował czy coś się pojawia. Z zasilaniem i wymiana pompy paliwa w baku już też walczyłem. Działo się to na programie tuningowym, teraz przeszedłem na oryginalny, ale od roku smart stał nie jeżdżony zaraz po wgraniu oprogramowania. Odezwij się czy coś wyczaiłeś, ja też będę obserwował.
 Odpowiedz
#13
 lukskajwoker 
wogóle nie wiem za co sie zabrać.
 Odpowiedz
#14
 lukskajwoker 
a u Ciebie jak było ? jak zgasł to mogłeś odpalic od razu czy nie ? bo ja muszę odczekać.
 Odpowiedz
#15
 speedykielce 
(26.06.2020, 21:27)lukskajwoker napisał(a): a u Ciebie jak było ? jak zgasł to mogłeś odpalic od razu czy nie ? bo ja muszę odczekać.
A co się dzieje jakie masz objawy ?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Smart 450 cdi cabrio 
 Odpowiedz
#16
 Fireman 
Trzeba było odczekać 3-4 minuty, włączyć i wyłączyć pompę paliwa kilka razy i odpalał. Diagnoza wyrzucała następujące błędy:
zanik ciśnienia na listwie rozprowadzającej, brak paliwa w zbiorniku, awaria pompy paliwa. Miałem raz problem z przepalaniem się bezpiecznika w skrzynce pod fotelem kierowcy (pompa brała duży prąd, aż doprowadziło to do uszkodzenia tego ustrojstwa) ale po wymianie skrzynki i pompy problem minął, obecnie się nie powtarza, szczególnie, ze od roku smart nie wyjechał na ulicę.
 Odpowiedz
#17
 lukskajwoker 
(26.06.2020, 22:11)speedykielce napisał(a):
(26.06.2020, 21:27)lukskajwoker napisał(a): a u Ciebie jak było ? jak zgasł to mogłeś odpalic od razu czy nie ? bo ja muszę odczekać.
A co się dzieje jakie masz objawy ?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

no ale chyba opisałem wcześniej wszystko ?
 Odpowiedz
#18
 lukskajwoker 
(29.06.2020, 08:14)Fireman napisał(a): Trzeba było odczekać 3-4 minuty, włączyć i wyłączyć pompę paliwa kilka razy i odpalał. Diagnoza wyrzucała następujące błędy:
zanik ciśnienia na listwie rozprowadzającej, brak paliwa w zbiorniku, awaria pompy paliwa. Miałem raz problem z przepalaniem się bezpiecznika w skrzynce pod fotelem kierowcy (pompa brała duży prąd, aż doprowadziło to do uszkodzenia tego ustrojstwa) ale po wymianie skrzynki i pompy problem minął, obecnie się nie powtarza, szczególnie, ze od roku smart nie wyjechał na ulicę.

ok posprawdzam pod fotelem.
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu