Dzień dobry, nowy na forum także chciałem się przywitać i pozdrowić wszystkich. Jakoś nie odszukałem takiej informacji, ale jeśli była już to przepraszam. Otóż mam smarta 450 cdi coupe rocznik 2005 pólautomat i padł mi silnik (uszkodzenie mechaniczne, nie badane głębiej, zatarty). Miałbym dawcę ale z rocznika 2002 też diesel. Czy taka zamiana byłaby możliwa w miarę bezproblemowo czy są to różne silniki, w sensie np. sterownik inny, bądź inne aspekty. Patrząc na zakup części to zazwyczaj pisze 2002-2007 więc w mojej naiwnej teorii powinno pasować, ale wiem, że to nie takie proste proszę o wyrozumiałość i z góry dziękuję za informację.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
Silnik 0.8 cdi przekładka
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
Silnik 0.8 cdi przekładka
|
Cześć
matko, jesteś chyba pierwszym użytkownikiem, który zabił diesla Zupełnie bez przekąsu, za to z powodu mojej niechęci do tego paliwa: gratuluję! Przez ciekawość, jaki miał przebieg? O ile mi wiadomo i według mądrych źródeł (evilution) to silnik diesla był ten sam od początku do końca produkcji 450, co więcej - w 451 jest technicznie ten sam silnik, ale tam może się różnić oprogramowanie i elektronika. Wg evilution przez cały czas produkcji w 450 i do lipca 2009 roku w 451 diesel spełniał tę samą normę EUR4. Natomiast w katalogu części są zapisy dotyczące np. rozrusznika, że nie pasuje do diesla 30 kW / EUR3... Można więc wywnioskować, że silniki różniły się jednak normą. Znasz https://www.ilcats.ru/smart/?language=en ? Wpisz sobie swój VIN, zobaczysz model silnika (i jego numer), no i jakieś inne, przydatne informacje. Może uda Ci się dostać VIN z tego drugiego samochodu? Miałbyś porównanie.
No właśnie na pewno nie jestem pierwszy, bo wiele wątków czytałem przy innych awariach i natykałem się na uwalone diesle też. Powiem szczerze, że też myślałem, że będzie niezniszczalny przy dobrym traktowaniu. Po ogłoszeniach trafiałem na cdi Motorschaden u Niemców. Przebieg ok. 200 tys. więc troszkę już miał, wiem wiem, widziałem tutaj takie po 400 tys. przebiegu tym się sugerowałem wybierając CDI . Ogólnie padł mu egr a potem przy próbach odpału już były jakieś mechaniczne zgrzytania, parę sekund tak pochodził i potem już stop i nie próbowali nic więcej. Może zbieg okoliczności nie wiem. W Aso nie wiedzieli co mu jest i dalsze diagnozy były już zbyt kosztowne, nie wdaję się tutaj w przypuszczenia. Dzięki wielkie za info w sprawie podobieństw tych silników. Też dzisiaj czytałem trochę i przypuszczam, że 2002 jest Euro 3 a od 2003 Euro 4, czyli mogą być różnice. Jeśli ekologia, to na pewno inny soft, więc EGR był po 2002, czy 2002 też go miało ? Spróbuję ogarnąć vin do tego silnika z 2002 roku i porównam. Ale ogólne też doczytałem, że sama jednostka ta sama była z tymi właśnie różnicami.
(12.10.2023, 16:21)raffa napisał(a): Cześć W 451 cdi są zmiany w konstrukcji wobec 450. Ukraińska strona jest pewna na 80% i pewnych informacji tam nie ma więc trzeba być w miarę ostrożnym. Nie zawsze dane sa dobrze wyświetlone po wpisaniu VIN, szczególnie jak było kilka opcji wyposażeniowych.
Forfour 2005r i 451 LET, ex 450 0,6/454 1,5
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904 (12.10.2023, 19:17)Kanapa napisał(a):(12.10.2023, 16:21)raffa napisał(a): Cześć Dzięki za wskazówkę, będę brał poprawkę, jak dostanę jutro vin. Chodzi o dwa modele 450ki, 2002 jako dawca sprawny i 2005 uszkodzony. Po 2002 była druga generacja 450ki, bardziej w wyposażeniu, w stylu esp, zawieszenie z tego co czytałem.
Tam, znaczy przy liftingu, było wbrew pozorom dużo zmian, ale raczej mniej związanych z samym silnikiem. To był typowy facelifting, nie nowy model. Producenci starają się oszczędzić kasę i nie robią takich wielkich rewolucji co kilka lat. A opracowanie nowego silnika pochłania kupę kasy...
'W silniku' podejrzewam, że może różnić się raczej osprzęt, więc może i okablowanie i na pewno oprogramowanie. Ale podkreślam, to przypuszczenia. (12.10.2023, 21:54)LAZY. napisał(a): Z przedlifta do polifta wszedł bez kombinacji. Wizualnie różnic nie dostrzegłem. Egr warto zaślepić bo zamęczy się szybciej głowica. Czyli robiłeś takie coś i powinno być w miarę bezproblemowo. Dobra informacja, bo silnik dawcy mały przebieg i sprawny do wyjęcia. Właśnie do egra żałuję, że nie zrobiłem od razu tego. Co do zaślepki masz na myśli emulator za ok. 150 pln z allegro ? Jeśli będę go robił, to na pewno wywalę egr, bo mam z nim niemiłe doświadczenia. Dzięki wielkie za informację! (13.10.2023, 08:59)easy81 napisał(a):(12.10.2023, 21:54)LAZY. napisał(a): Z przedlifta do polifta wszedł bez kombinacji. Wizualnie różnic nie dostrzegłem. Egr warto zaślepić bo zamęczy się szybciej głowica. Wystarczy podkłądke bez otworu na rurce dolotwej z kolektora wydechowego. Chodzi o to, by spaliny nie dostawały się do EGR i powietrza z dolotu. Tym samym olej w powietrzu z dolotu nie będzie się koksował, a to była przyczyna zmniejkszania przekroju otworu powietzra dolotowego w EGR. Na dodatek, na przeglądzie nikt tego nie zauważy, tak jak ma to miejsce gdy brak jest wpiętej wtyczki przy EGR i wpięta jest w emulator. W przedlifcie, tak samo jak w polifcie jest EGR.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!! |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Przekładka silnika | Kubabuba | 1 | 668 |
19.04.2023, 13:16 Ostatni post: raffa |
|
głośny silnik 0,8 cdi | sqter1971 | 14 | 1.504 |
01.03.2023, 16:40 Ostatni post: raffa |
|
silnik gaśnie samoczynnie | 46 | 31.563 |
30.09.2021, 20:26 Ostatni post: APeZet |
||
Silnik nie odpala | rafalamper@tlen.pl | 3 | 1.385 |
21.06.2021, 20:33 Ostatni post: APeZet |
|
stuki w silnik 0.8 dci 2001 rok | Jarek2672 | 3 | 1.564 |
02.05.2021, 11:49 Ostatni post: Jarek2672 |
|
[450] silnik 600cc w polifcie? | smartny | 13 | 3.526 |
21.09.2020, 15:20 Ostatni post: Sołtys |
|
Silnik 700 turbo | StaryStar | 8 | 3.548 |
18.08.2019, 13:17 Ostatni post: krzyss |
|
[450] diesel Cdi, pompa wysokiego ciśnienia - wyciek zimny silnik / kapie ropa | ptk86 | 132 | 91.346 |
05.07.2019, 19:43 Ostatni post: TomekBomek |
|
450 benzyna - silnik, pierścienie, tłoki, zawory czyli remont lub wymiana | 140 | 103.587 |
26.05.2019, 06:13 Ostatni post: norbb |
||
WYJĄĆ SILNIK - O TO JEST PYTANIE:) | 29 | 32.147 |
23.05.2019, 22:51 Ostatni post: LAZY. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości