No i się zepsuł SMARCIK!!! Jak dojeżdżałem do skrzyżowania i hamowałem to czułem że biegi się nie zredukowały samochodzikiem zaczęło szarpać i w końcu zgasł.
W tej chwili Smart nie wybiera żadnego biegu. Po przekręceniu kluczyka świeci się „N” ale nie mogę uruchomić silnika, po kilku krotnej zmianie dźwigni na „R” i na „A” w skrzyni słychać chrobotanie i dopiero wtedy mogę uruchomić silnik. Przy włączonym silniku jak chcę włączyć bieg to tylko coś chrobocze rzuca samochodem coś przeskakuje szarpie i nic. Jak gaszę samochód to słychać głośne uderzenie i szarpnięcie samochodem.
Od jakiegoś już czasu zaobserwowałem taki objaw jakby ślizgało się sprzęgło, skrzynia głośniej chodziła ale nie zawsze był ten objaw czasem było tak jak dodawałem mało gazu to biegi zmieniały się płynnie przy obrotach 3000 ale kiedy dodawałem więcej gazu sprzęgło się ślizgało potrafiło też nie wybrać biegu musiałem odpuścić pedał gazu.
Po konsultacji z ALL’em zostało mi tylko wyjąć i rozkręcić skrzynie, sprawdzić aktywator, czujnik położenia biegów, silniczek odpowiadający za zmianę biegów i oczywiście mechanikę skrzyni.
W poniedziałek rozkręcam smarta.
Może macie jakieś sugestie lub wskazówki.
W tej chwili Smart nie wybiera żadnego biegu. Po przekręceniu kluczyka świeci się „N” ale nie mogę uruchomić silnika, po kilku krotnej zmianie dźwigni na „R” i na „A” w skrzyni słychać chrobotanie i dopiero wtedy mogę uruchomić silnik. Przy włączonym silniku jak chcę włączyć bieg to tylko coś chrobocze rzuca samochodem coś przeskakuje szarpie i nic. Jak gaszę samochód to słychać głośne uderzenie i szarpnięcie samochodem.
Od jakiegoś już czasu zaobserwowałem taki objaw jakby ślizgało się sprzęgło, skrzynia głośniej chodziła ale nie zawsze był ten objaw czasem było tak jak dodawałem mało gazu to biegi zmieniały się płynnie przy obrotach 3000 ale kiedy dodawałem więcej gazu sprzęgło się ślizgało potrafiło też nie wybrać biegu musiałem odpuścić pedał gazu.
Po konsultacji z ALL’em zostało mi tylko wyjąć i rozkręcić skrzynie, sprawdzić aktywator, czujnik położenia biegów, silniczek odpowiadający za zmianę biegów i oczywiście mechanikę skrzyni.
W poniedziałek rozkręcam smarta.
Może macie jakieś sugestie lub wskazówki.