@psuwacz i niech wyleci ta 1/5, nawet niech wyleci 1/4. Dzięki temu ludzie i urzędujący przestaną się czepiać starych samochodów tylko dlatego, że są stare.
Widziałem kiedyś na ebayu smarta zasilanego CNG ale to niestety była przeróbka z rynku wtórnego, więc nie uprawniała do wjazdu do SCT :( To akurat wynika z zapisów ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych (i chyba jakichś przepisach o homologacji jeszcze...). Samochód musi mieć instalację fabryczną i być jednopaliwowy. Czyli w dowodzie w pozycji P.3 wpis CNG i brak paliwa alternatywnego. Chociaż oczywiście może mieć zbiornik benzyny o pojemności mniejszej niż 15 litrów, który służy jedynie w sytuacjach awaryjnych, gdy ciśnienie gazu spadnie poniżej poziomu pozwalającego na zasilanie silnika; kierowca nie może sobie sam zmienić rodzaju używanego paliwa.
Zaleta tego napędu jest taka, że w cywilizowanych krajach wtłacza się do zbiorników metan odzyskany ze śmieci Co moim zdaniem jest kolejną, w dodatku bardzo ważną zaletą.
Ostatnio dyrektor Iveco Polska udzielił jakiejś prasie branżowej wywiadu, w którym stwierdził, że paliwem przyszłości w transporcie samochodowym nie jest ani prąd, ani wodór, ale właśnie biometan. Bo infrastruktura (znowu w normalnym państwie) jest już całkiem mocno rozwinięta. I wystarczy po prostu rozwijać instalacje produkcji biometanu i zastępować nim ten kopalny Trzymam za to kciuki.
Tak, mam samochód zasilany CNG Jakby ktoś był zainteresowany, służę informacjami. Takie widzimisię
Widziałem kiedyś na ebayu smarta zasilanego CNG ale to niestety była przeróbka z rynku wtórnego, więc nie uprawniała do wjazdu do SCT :( To akurat wynika z zapisów ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych (i chyba jakichś przepisach o homologacji jeszcze...). Samochód musi mieć instalację fabryczną i być jednopaliwowy. Czyli w dowodzie w pozycji P.3 wpis CNG i brak paliwa alternatywnego. Chociaż oczywiście może mieć zbiornik benzyny o pojemności mniejszej niż 15 litrów, który służy jedynie w sytuacjach awaryjnych, gdy ciśnienie gazu spadnie poniżej poziomu pozwalającego na zasilanie silnika; kierowca nie może sobie sam zmienić rodzaju używanego paliwa.
Zaleta tego napędu jest taka, że w cywilizowanych krajach wtłacza się do zbiorników metan odzyskany ze śmieci Co moim zdaniem jest kolejną, w dodatku bardzo ważną zaletą.
Ostatnio dyrektor Iveco Polska udzielił jakiejś prasie branżowej wywiadu, w którym stwierdził, że paliwem przyszłości w transporcie samochodowym nie jest ani prąd, ani wodór, ale właśnie biometan. Bo infrastruktura (znowu w normalnym państwie) jest już całkiem mocno rozwinięta. I wystarczy po prostu rozwijać instalacje produkcji biometanu i zastępować nim ten kopalny Trzymam za to kciuki.
Tak, mam samochód zasilany CNG Jakby ktoś był zainteresowany, służę informacjami. Takie widzimisię