A więc pisze co było w moim smarcie ! Otóż jacyś idioci którzy chcieli zmniejszyć przebieg mojego smerfa założyli licznik.. OD BENZYNÓWKI !! A w liczniku od benz kontrolka od grzania świec fizycznie jest ale oprogramowanie tego licznika nie każe jej się zapalać... Po zakupie licznika od diesla wszystko jest tak jak powinno być kontrolka sie zapala i sprawdza czy wszystko ze świecami jest ok... W smarcie świece grzeją dopiero gdy dość drastycznie spadnie temperatura silnika... Od kiedy mam moje autko jeszcze nie zarejestrowałem takiego spadku temperatury Moduł i reszta kabli była ok... Tylko ten licznik był nie taki jak być powinien...
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
450 -Cdi świece żarowe, kontrolka,schemat
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
świece żarowe NGK?? Hmm nie wiedziałem W każdym razie świece znajdują się pod taką plastikową listwą. Listwa ta doprowadza do nich zasilanie.. Z tej listwy wychodzą trzy wiązki kabli i idą właśnie do świec. Listwa znajduje się bliżej przedniej szyby niż listwa common rail czyli taka żółta - miedziana. Widać ją patrząc z góry na silnik. Swiece są maleńkie trzeba uważać aby ich nie ukręcić gdyż znajduje się na nich nagar. Aby zdjąć z nich kapturek zasilający trzeba zrobić sobie haczyk... Ja zrobiłem go ze starego śrubokręta płaskiego... Przy wkręcaniu nowych świec warto użyć oleju i posmarować nim gwinty nowych świec- lepiej będą się wkręcać... Mam nadzieję że pomogłem.. Aaa i do wykręcenia świec terz trzeba sobie jakiś narzędzie wysmyczyć bo w zwykłym zestawie kluczy takiego klucza się nie znajdzie...
POWODZENIA
NGK robi świece. Są też m.in Beru i japońskie Denso.
Wykręcenie prawej i środkowej świecy nie nastręcza specjalnych truności. Do wykręcenia lewej trzeba odkręcić plastik będący w bliskim sąsiedztwie. Zdjęcie kapturków od świec nie nastręcza większych truności. Przy wykręcaniu przyda się trochę precyzji ale nie jest to aż tak problematyczne. Przy wkręcaniu polecam nasmarować gwint oraz część świecy nad gwintem. Po podłączeniu świec należy przekręcić kluczyk i poczekać na zresetowanie się kompa aby sygnalizacja uszkodzonej świecy żarowej (żółta kontrolka) przestała się zapalać po odpaleniu. Powodzenia. F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
&
Witam,
Nabyłem ostatnio smarta fortwo cdi z 2001 roku, odstawiłem do warsztatu na wymianę oleju i przy okazji postanowiłem wymienić świece. Jak się okazało 2 z 3 są złamane. Gdzie takie coś można naprawić w Warszawie i ile taka przyjemność kosztuje? Z góry dzięki za odp.
w Wawie to np w Michałowicach pewien koleś smarciory naprawia
Wszystkie wiadomości proszę kierować na Brzostek911@o2.pl Cytat:Devil pisał(a)): W wolnej chwili na pewno się przywitam Ułamały się same "grzałki" (czy jak kolwiek to się nazywa) od świec, czyli te końcówki co wchodzą do silnika. Jak to określił mechanik "spiekły" się. A cała reszta świecy jest z powrotem wkręcona, ale oczywiście nie podłączona. Jak mnie zapewnił mechanik "przez lato będzie jeździł", ale jednak wolałbym to naprawić
Zabawa niewarta zachodu z naprawą.
Nowe świece z Lucasa są po 44 zł.Link poniżej. Swoją droga ciekawe jak zapalasz na 1 świecy. http://www2.moto-profil.pl/index.php?opt...iew&id=272 |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości