Kurcze wymienilem:
amorki, koncowki wahaczy, wszystkie sworznie i nadal skrzypi mi z przedniego zawieszenia. Teraz tylko jak hamuje na nierownosciach ale i tak jest to upierdliwe. Do tego samochod nie prowadzi sie dobrze, jakos tak myszkuje i nie trzyma sie toru jazdy, szczgolnie w zakretach gdzies "ucieka". Moze amortyzatory skretu do wymiany, koncowka drazka kierowniczego???? Sam juz nie wiem....macie jakies pomysly???
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.02.2014, 16:24 przez Kanapa.)
All-capone
Liczba postów: 1.292
Dołączył: Jul, 2006
Reputacja:
18
Imię: Robert
Skąd: blisko Iławy
All-capone
18.09.2007, 09:41
jakie masz amortyzatory i gdzie kupowałeś ?
ustawiłeś zbieżność ?
szkoda ze wcześniej nie powiedziałeś nic o tych objawach .
myszkowanie i skrzypienie to objaw zużytych tulejek wachacza - skrzypienie to rozwulkanizowanie gumy w tulei .
wątek na ten temat jest gdzieś [poooooooooooniżej hen hen daleko z tad
Wszystkie wiadomości proszę kierować na Brzostek911@o2.pl
U MNIE SKRZYPIAłA KOńCóWKA DRążKA ? WAHACZA? NIE WIEM JAK NAZWAć ZE WZGLęDU NA SPEC. KONSTRUKCJę
Pozostałe objawy mogą wskazywać na złą geometrię, amorki lub wszystko naraz
All nawet u Ciebie kupowałem tulejki do wahacza i są wymienione na nówki. Wcześniej faktycznie skrzypiał cały czas a teraz skrzypi jedynie podczas hamowania na nierównościach.
Amorki mam bilsteina, wymienilem wszystkie 4. Nic mi nie wiadomo o ustawianiu zbieznosci....hmmm
All-capone
Liczba postów: 1.292
Dołączył: Jul, 2006
Reputacja:
18
Imię: Robert
Skąd: blisko Iławy
All-capone
18.09.2007, 18:07
saab
skoro masz wymienione tulejki to nie mogą one skrzypieć - przynajmniej nie od razu , może tak jak pisze mirek -któryś swożeń.
jakie masz zawieszenie ? z resorem czy na sprężynach ?
mirek nie ma czegoś takiego jak możliwośc ustawienia geometrii w smarcie - jedyna rzeczą jaką moznaq ustawić to zbieżność przedniej osi i to wszystko więc jak jest coś skopane to jakies elementy są krzywe skoro saab ma amory nowe to juz odpada ta niewiadoma , może zwrotnica ale trza by chociaż optycznie zobaczyć czy pochylenie -kąt kół - jeśli jest niesymetryczny to krzywa jest zwrotnica, by z tym sie uporac to tylko wymiana wchodzi w gre .
na komfort jazdy w duzym stopniu wpływa tylna os - kąty pochylenia musza być symetryczne - zobacz z tył samochodu czy któreś koło górną krawędzią opony nie jest za bardzo schowane wewnątrz błotnika - prawidłowo powinna krawędź opony zbiegać sie z krawędzią błotnika - naprawde mało samochodów spełnia ten warunek .
Nie tak dawno temu jezdziłem smartem z 5tys km przebiegu - róznica kolosalna - zachowanie na dziurach zupełnie inne -kąty , kąty jeszcze raz kąty
Wszystkie wiadomości proszę kierować na Brzostek911@o2.pl
All, jak robilem geometrie to faktycznie z tylu prawe kolo jest delikatnie pochylone ale trzyma normy. Do tej pory nie bylo objawow jak teraz wiec zakladam, ze to nie to. Mam smarta z 98, nie wiem czy na resorach czy sprezynach.
Swoznie wymienialem, wszystkie cztery.
Kurcze dzis w zakretach uciekal mi jak diabli, nie trzyma toru jazdy a do tego jeszcze slychac piszczenie (w kabinie) przy kreceniu kierownica.
Chyba nie ma co gdybac, tylko umowie sie do Piotra z Konstancina i trzeba naprawic...to co bedzie trzeba.
All-capone
Liczba postów: 1.292
Dołączył: Jul, 2006
Reputacja:
18
Imię: Robert
Skąd: blisko Iławy
All-capone
18.09.2007, 23:03
co ci piotr pomoże ?
tu trzeba do specjalistycznej firmy jechac by laserowo sprawdzili geometrie , znaleźć bład typu zły kąt prawego przedniego koła i juz wiadomo ze to zwrotnica .
piszczeć moze poduszka resoru bo do 2001 było takie rozwiązanie.
a moze ty na zimowych gumach jezdzisz ?
Wszystkie wiadomości proszę kierować na Brzostek911@o2.pl
All-capone
Liczba postów: 1.292
Dołączył: Jul, 2006
Reputacja:
18
Imię: Robert
Skąd: blisko Iławy
All-capone
19.09.2007, 09:22
hmmm
to trzeba by analize zrobic z mikroskopem i stetoskopem , nie mam pomysłu co by jeszcze sprawdzić - może jakaś śruba jest niedokręcona lub skrzypienie dochodzi z tył samochodu a tobie sie wydaje ze to przód
Wszystkie wiadomości proszę kierować na Brzostek911@o2.pl
Dzieki All za pomoc, nie ma co wrozyc z fusow. Zajme sie tym w przyszlym tygodniu i dam znac co bylo przyczyna takiego stanu rzeczy.
Skrzypi z przodu na 100%. Cos mi sie wydaje, ze to jakas grubsza sprawa......