kasiunqa
Liczba postów: 2.635
Dołączył: Oct, 2008
Reputacja:
54
Imię: Kasia i Przemo
Płeć: Kobieta
Skąd: Gdynia
smart fortwo 451 Turbo, 2008
smart forfour W 453 turbo, passion, 2016
kasiunqa 04.05.2017, 17:49
(04.05.2017, 17:00)TBTBTB napisał(a): (04.05.2017, 11:02)kasiunqa napisał(a): My do naszego pomarańczaka 451 turbo lejemy taki, a w poprzednim silniku laliśmy 5W40
Dzięki! Właśnie został wymieniony! Tak z ciekawości co ile KM wymieniasz w swoim ?
Pozdrawiam!
Tylko jak jezdziłeś na 5W40 to na niższy się nie schodzi lepiej tylko zmienić firmę oleju jak castrol nie podchodzi. W starym silniku wymienialiśmy co 15 tys, w tym co teraz mamy co 10tys staram się
TBTBTB
Liczba postów: 23
Dołączył: Mar, 2017
Reputacja:
0
Imię: THOMAS
Płeć: Mężczyzna
Skąd: GDYNIA
smart brak
Jeździł na 0w40 jak serwisowałem w mercedesie, a ostatnie 2 wymiany był na syfiastym 5w30 na co nie zwróciłem uwagi, i dzisiaj wymienili na 0w40 po 4.500 tyś km. Samochód ma 44.500 tyś km i nie przejeździł więcej na oleju jak 10 tyś km. Chyba to przeżyje :p
Redoctober
Liczba postów: 246
Dołączył: Sep, 2010
Reputacja:
4
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Rumia
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
Redoctober 04.05.2017, 19:07
w Rebiechowie masz firmę co sprzedaje oleje w fajnych cenach ja zmeniam 2 x przed latem i przed zimą nie patrzę na przebieg
Jacek
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.05.2017, 19:13 przez Redoctober.)
sebek76
Liczba postów: 13
Dołączył: Mar, 2017
Reputacja:
0
Imię: sebek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio Brabus
sebek76 04.05.2017, 20:51
Tak czytam i chyba ciężko stwierdzić , że jeden jedyny olej jest naj naj lepszy - sam się zastanawiam jaki zalać , żeby "smakował" jak najlepiej silnikowi i turbo ... Z historii widzę , ze we Francji zalany był 5W30 , a teraz w Mercedesie w Poznaniu zalany 229.5 ( ale nie napisali jaki konkretnie ) .... W audi jak miałem DPF lałem Motul 5W30 - i niby wszystko ok było - a tutaj nie mam DPF , a z drugiej strony czy ten 5W40 albo 0W40 będzie lepszy ???
Zastanawiam się poważnie nad tym Motulem 300V ... 0W40 ?
Dzięki za pomoc .
krzyss
Liczba postów: 4.096
Dołączył: Sep, 2010
Reputacja:
79
Imię: Krzysiek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo C 453 cabrio, sunray, 2017
Ja motula zalalem raz do roadstera, i po 6000km wygladal jak mobil po 10000... wrocilem do mobila 0w40
Lolek
Liczba postów: 2.618
Dołączył: Apr, 2006
Reputacja:
42
Imię: Ludwik
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio, passion
Nie ma takiego oleju syntetycznego którego nie można eksploatować przez 20 kkm. Oczywiście pod warunkiem że nie jest podrobiony i auto jest używane normalnie a nie do jazdy w niedzielę do kościoła. Napiszę to po raz chyba 25 ale widzę że znów pojawiły się problemy z doborem oleju do naszych bolidów. Symbol oleju składa się z trzech elementów, Liczba-litera-liczba, pierwsza z liczb dotyczy ZIMY, im niższa tym olej rzadszy w BARDZO niskich temperaturach, rzędu -25 i niżej. Istotne jest to tylko w momencie rozruchu i to pod warunkiem że auto nie jest garażowane. Ponieważ olej tym droższy im ta liczba niższa no to na lato kupowanie oleju z zerem nie jest niczym innym niż wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Następnie litera - prawie zawsze W, oznacza olej wielosezonowy - czyli NIE musimy go zmieniać przed czy po zimie. Druga liczba oznacza gęstość oleju w wysokich temperaturach eksploatacji, tak więc silnik wysilony powinien mieć 50, a delikatnie eksploatowany może mieć 30 i też się nic złego nie stanie. Dobrze jest też wiedzieć o oleju parę innych rzeczy, np. to że firmy nie zalecają mieszania olejów różnych producentów to nie tylko marketing ale bardzo ważna sprawa. Olej składa się z tzw. bazy oraz całego zestawu domieszek które odpowiadają np. za spowolnienie korozji czy przeciwdziałają spływaniu oleju ze ścianek cylindra kiedy silnik nie pracuje. Inne są przeciwutleniaczami lub stabilizują gęstość w funkcji temperatury. I to te dodatki od różnych producentów mogą się "pogryźć" co oznacza zwykle zatkany smok pompy olejowej i poważną naprawę aż do zatarcia się silnika włącznie. Tak więc jak mobil to mobil a jak gastrol to gastrol, mówię oczywiście o dolewkach, całkowita wymiana nie ma takich ograniczeń. I jeszcze jedna dość ważna funkcja oleju w naszych silnikach to dodatkowe chłodzenie i to tych części silnika które są do schłodzenia dość trudne, z tego wynika że latem olej pod górny stan, a zimą raczej minimum, wtedy silnik się szybciej rozgrzeje. I ostatnia kwestia to dolewki, jeśli silnik jest już wiekowy i wymaga częstych dolewek w ilości np. litr na 2-3 tysiące km, to taki silnik w zasadzie nie wymaga wymiany oleju bo i tak jeździ cały czas na dość świeżym, co 20 kkm wymienić filtr i tyle. Natomiast jeśli uzupełniamy niewiele lub prawie wcale to należy utrzymywać poziom w okolicach minimum, wtedy zużycie oleju będzie najniższe.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.05.2017, 06:59 przez Lolek.)
dr-big
Liczba postów: 453
Dołączył: Dec, 2007
Reputacja:
2
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Skąd: stolica
smart fortwo 451 cdi, passion, 2013
Silnik najwięcej dostaje "w dupę" przy zapalaniu... Nieważne czy ciepły(mniej) czy zimny(więcej). Dlatego staram się zawsze stosować olej 0W...
Trzeba dodać, że najważniejsze jest to, iż po rozruchu olej musi zostać rozprowadzony po silniku JAK NAJSZYBCIEJ. I tu najlepszy jest olej 0W... Bez znaczenia na temperatury otoczenia.
PS. Sam leję od kilku lat w CDI Arala Supertronica 0W40, niezależnie od pory roku.
Było kilka, a aktualnie 54 KM w 451 Passion
Zawsze cdi... No chyba, że 452 i tylko coupe ...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.05.2017, 08:13 przez dr-big.)
lojezu
Liczba postów: 18
Dołączył: May, 2017
Reputacja:
0
Imię: Inaczej
Skąd: Blachownia
smart brak
Są oleje 5W które mają większą pompowalność niż 0W
Na przykład 5W30 ESP Mobila daje radę przy -45C
Vapor2005
Liczba postów: 328
Dołączył: Feb, 2018
Reputacja:
4
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Pisz
smart fortwo 451, passion, 2010
Vapor2005 30.11.2018, 07:51
Osobiście jestem zwolennikiem oleju 5W - 50W. Używam takiego oleju już kilka lat i jest OK! Nie ciemnieje jak inne. I co najważniejsze jest to pełen syntetyk 100%. Nie tak jak inne "syntetyki" mieszane z bazami mineralnymi. Takie oleje nie tracą właściwości w wysokich temperaturach i są odporne na przeciążenia. Wymiana wg. uznania. Jak serwisuję Smarty to czasami przy wymianie oleju jest problem przy jego spuszczaniu... jak towot. Ale jak kto chce. Nie namawiam do lania tego typu oleju lecz ja tylko używam takiego. Oczywiście firma wg. uznania.
URL=https://images90.fotosik.pl/83/701108c0e3907e4d.png] [/URL]
"Nikt nie sprzedaje dobrego Smarta"...
Jagajusz
Liczba postów: 4
Dołączył: Nov, 2022
Reputacja:
0
Imię: Gajusz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Kalisz
smart fortwo 451 mhd, passion, 2009
smart fortwo 451 mhd
Jagajusz 01.12.2022, 13:18
Mam takie pytanie. Gdzie, w jakim manualu czy serwisówce znajdę zalecane producenta Płyny i Oleje do 451 (mhd) 1.0 71 kucy.
Gdzie bym nie czytał to każdy stosuje inne oleje. A jakie zaleca producent do danego modelu próżno by szukać. Może ktoś coś?
|