No i udało się, całe audio w moim smarcie jest nowiutkie, od czego by tu zacząć,
Głośniki w naszych smartach to nie są zwykłe 13stki ponieważ rozstaw górnych śrób jest inny niż dolnych. Ale na szczęście odrobina pomysłowości załatwia sprawę.
Głośniki są we wnęce a wnęki na śróby nie odpowiadają zaczepom od głośników ja sprawę załatwiłem w ten sposób że poprostu zrobiłem w bocznej ściance tych wnęk dziurę śrubokrętem i zaczepy się ładnie w to schowały. wąsy(zaczepy) trzeba było trochę przyciąć bo były za długie ale to chyba wynikało poprostu z ich budowy. Kolejnym problemem była osłona która była za głośnikiem od góry(możecie ją łatwo zobaczyć jak zajrzycie do tylnych głośników) trzeba było ją poprostu wyciąć tapeciakiem. A wynikało to z tego że moje głośniki miały mniej więcej ze 2 razy większy magnes i były trochę głębsze od oryginałów. Komora głośnika jest odseparowana od reszty drzwi i jest fabrycznie wygłuszona, nie wiem czy w odpowiedni i wystarczający sposób ale jest, i nic z tym nie robiłem i gra super, żadnych trzasków ani nic.
Kolejnym napotkanym problemem były głośniki wysokotonowe.
W bardzo łatwy sposób można doprowadzić tam kabel bo wystarczy wsadzić drut od góry i pojawi on nam sie w komorze dolnych głośników, skąd się przeciąga kabel, jednak w moim wypadku problemem okazał się znowu rozmiar. Na początku wkleiłem je od środka wycinając oryginalne zaczepy ale nie dało się tego złożyć i głośniki wylądowały na zewnątrz.
Przechodzimy do radia
Choć faktycznie fabryczne jest dosyć dobre ni jak się nie ma do współczesnych. Różnica przy wymienieniu samego radia na starych głośnikach była odczuwalna. Choć radio ma uniwersalny wtyk jest jeden haczyk, tzn. Za uniwersalnym złączem w takiej gąbce zaklejona jest jeszcze jedna kostka i dwa wtyki, trzeba zamienić te wtyki i wtedy nowe radio dostanie prąd na dwóch kablach(praktycznie wszystkie radia takiego prądu potrzebują a nasze mercedesowskie nie potrzebowało;na jednym prąd jest cały czas a na drugim pojawia się po przekręceniu kluczyka, co oznacza że radio będzie nam działało tylko po przekręceniu kluczyka ale to już też zależy od producenta). Do radia trzeba oczywiście dokupić ramkę bo oryginalne radio jest większe niż uniwersalne. Jak się dostać do radia dobrze pokazują nam materiały na YT z jednym ale, proponuję najpierw wyciągnąć dolne pokrętła(tak poprostu do siebie, później ich ramki przekręcając w lewo i do siebie a póxniej robic tak jak pokazują) bo pękają zaczepy tych ramek pokręteł.
Teraz przechodzimy do miłośników mocnego basu,
Kable ładnie chowają nam się pod próg, wychodzą dopiero pod kierowcą tam koło tej skrzynki z bezpiecznikami je jeszcze za tą skrzynką i wszystko jest super pochowane.
Przeciągnięcie kabli od akumulatora też nie jest dużym problemem obok miejsca w którym przechodzą wszystkie kable jest taka guma, trzeba ją przebić śrubokrętem, później przez dziurę przeciągnąć drut a drutem kabel. Ta guma jest za takim metalowym cylinderku(jak mniemam filtrze paliwa).
To chyba Wszystkie problemy jakie napotkałem, jak przestanie padać porobię zdjęcia.
Przaca zajęła mi koło 12h, robilismy we 2 osoby-trochę długo, firma montująca życzy sobie 350zł za tą robotę i po tym wszystkim twierdzę że to nie jest wcale wygórowana cena
Zdjęcia zaraz wrzucę.
Ps.
*radio JVC KD-X220 180zł
*ramka 30zł
*głośniki JBL GT6-5C 170zł
*zestaw subwoofer+wzmacniacz+kable 380zł
-subwoofer Magnat edition BS30 (800w)
-wzmacniacz Blaupunkt EMA 260 (350w)
-kable nie mam pojęcia jakie
Oczywiście efekt powalający, naprawdę inna liga. Jak komuś nie zależy na mocnym basie radio+głośniki załatwią sprawę