gosiapi
Liczba postów: 3
Dołączył: Mar, 2015
Reputacja:
0
Imię: Gosia
Płeć: Kobieta
Skąd: Krk
smart forfour 1.0
gosiapi 07.03.2015, 16:14
paliwo - Pb
ccm - 1124
skrzynia biegów - manualna
rocznik - 2005
problem - kierownica nie odbija
Cześć, to mój pierwszy post, witam wszystkich fanów Smartów. Z moim Smartem mam następujący problem: kierownica słabo odbija przy skręcie. Gdy skręcam mało, to kierownica praktycznie nie odbija. Przy mocniejszym skręcie odbija, ale robi to słabo. Czy macie pomysł, co to może być?
Z góry dziękuję za pomoc
damiano.o
Liczba postów: 3.876
Dołączył: Oct, 2013
Reputacja:
91
Imię: Damian
Płeć: Mężczyzna
Skąd: NEL
smart fortwo C 453 cabrio turbo, blackbeat, 2017
damiano.o 07.03.2015, 16:29
Witaj!
Zakładam, że nie masz wspomagania. Prawdopodobnie wyciekł lub się zużył amortyzator (siłownik) maglownicy. Trzeba wejść pod spód i obejrzeć przekładnie kierowniczą a do niej przykręcony siłownik, może będą widoczne jakieś oznaki. Ale prawdopodobnie to będzie powód. Chyba, że została zatarta sama maglownica. Tak czy inaczej "wycieczka" pod spód wskazana.
Pozdrawiam!
RS concept (RS chip + EL-TEC + MAKSOR ULTRA)
Kanapa
Liczba postów: 6.134
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
136
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
Damian - w F4 jest wspomaganie czysto elektryczne.
Trzeba podjechać do zwykłego warsztatu i zobaczyć czy padła mechanika czy elektryka.
Trzeba Gizberna zapytać - może odpowie w tym temacie.
O ile pamietam to miał taki przypadek na tapecie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.03.2015, 17:06 przez Kanapa.)
gosiapi
Liczba postów: 3
Dołączył: Mar, 2015
Reputacja:
0
Imię: Gosia
Płeć: Kobieta
Skąd: Krk
smart forfour 1.0
gosiapi 07.03.2015, 19:20
Dzięki, mam wspomaganie elektryczne. Mechanik oglądał maglownicę i mówi, że nie widać problemów z zewnątrz. Wygląda, że to może być coś z elektryką albo zbieżność.
damiano.o
Liczba postów: 3.876
Dołączył: Oct, 2013
Reputacja:
91
Imię: Damian
Płeć: Mężczyzna
Skąd: NEL
smart fortwo C 453 cabrio turbo, blackbeat, 2017
damiano.o 07.03.2015, 20:38
No jasne! Dobrze, że Kanapa czuwa A ja głupi z rozpędu myślę, że jak ja mam F2 to inni też
gosiapi-> przepraszam za wprowadzenie w błąd Nie zwróciłem uwagi, że masz F4
(07.03.2015, 16:59)Kanapa napisał(a): Damian - w F4 jest wspomaganie czysto elektryczne.
Trzeba podjechać do zwykłego warsztatu i zobaczyć czy padła mechanika czy elektryka.
Trzeba Gizberna zapytać - może odpowie w tym temacie.
O ile pamietam to miał taki przypadek na tapecie.
RS concept (RS chip + EL-TEC + MAKSOR ULTRA)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.03.2015, 20:40 przez damiano.o.)
Kanapa
Liczba postów: 6.134
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
136
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
Spox. Co wiem to podaję - combiarzy jest mało i warto się trzymać razem.
jakubo
Liczba postów: 840
Dołączył: Dec, 2010
Reputacja:
94
Imię: Kuba
Płeć: Mężczyzna
Skąd: .
smart roadster Brabus, BRABUS Xclusive, 2006
Na początek geometria do ustawienia. Przynajmniej w F2 tak jest ze jak nie nie ustawiona dobrze to elektryczne wspomaganie nie odbija.
Pomogłem daj
Gizbern
Liczba postów: 289
Dołączył: Sep, 2010
Reputacja:
17
Imię: Sławek
Skąd: Rybnik
smart fortwo 451, passion, ED
Gizbern 08.03.2015, 16:09
Kiedyś już to opisywałem co sprawdzić, podjedz do Grzegorza z Krakowa najlepiej
Ale chyba trzeba będzie wymienić
gosiapi
Liczba postów: 3
Dołączył: Mar, 2015
Reputacja:
0
Imię: Gosia
Płeć: Kobieta
Skąd: Krk
smart forfour 1.0
gosiapi 11.03.2015, 12:53
Jakieś namiary mogę prosić (na Grzegorza z Krakowa) ?, co "trzeba będzie wymienić"?
Edition
Na stronie głównej jest na dole mapka z warsztatami.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.03.2015, 19:34 przez Kanapa.)
Phil.
Liczba postów: 12
Dołączył: Apr, 2015
Reputacja:
0
Imię: Filip
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Kielce
smart forfour 1.1
Witam. Podepnę się, jeśli można.
Mam ten sam problem, co gosiapi przy czym kierownica nie odbijała mi w ogóle. Po wyjęciu maglownicy okazało się, że człowiek o normalnych zdolnościach ciągnąc za drążek nie jest w stanie obrócić przekładni.
Zakupiłem inną maglownicę, podobno sprawdzoną na odpowiednich urządzeniach. Rzeczywiście da się ją ręką obrócić. Po założeniu kierownica zdecydowanie lepiej chodzi, ale bardzo słabo odbija, przy małym skręcie w ogóle.
Odczepione od drążków zwrotnice da się bez problemu poruszyć, nie wiem jak to jest, kiedy auto stoi na kołach, więc nie odrzucam łożysk amortyzatorów.
Zbieżność nie pykła, wypadałoby pojechać na poprawkę - toe-out on turn 9*58' i 9*39' (!), a powinno być bodaj po -1*08'. Reszta parametrów w normie. Albo czegoś nie rozumiem, albo jest nieźle schrzanione. Sęk w tym, że zbieżność przy skręcie nie powinna mieć wpływu na to, co się dzieje przy minimalnych korektach przy jeździe na wprost, tj. kierownica powinna trzymać się środka, a tu niestety zostaje tak, jak ją ustawię.
Jakieś wskazówki, zanim jeszcze poprawię kąty i wymienię cały przód?
Smart Forfour 454.030 2004 1124 cm^3 55kW/75KM.
|