Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[454] Moje dywagacje o tempomacie i limiterze

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[454] Moje dywagacje o tempomacie i limiterze
#1
 bluebob 
Witam,

Wiem, że to może jeszcze jeden post o tym „mitycznym” fabrycznym tempomacie w FF454 oraz limiterze (lim) przy okazji, ale chciałem podzielić się swoimi refleksjami oraz o coś zapytać.
Z informacji, które przeczytałem w Internecie wywnioskowałem (błędnie lub nie), że fabryczny tempomat był w wersji benzynowej 1.5 FF454 z końca produkcji. Limiter chyba też, bo ja posiadam taki licznik i tam jest ikonka LIM. Ewentualnie limiter miał być przewidziany, ale ostatecznie pomysł upadł i zakończyli produkcję FF454. Chociaż…
Będąc na gościnnych występach na śląsku podłączyłem się pod SD i co ciekawe w opcjach można i dało się aktywować zarówno tempomat, jaki i limiter. Oczywiście mam teraz obie opcje aktywowane. I teraz pytanie. Może jest jednak tu na forum osoba, która ma FF454 benzynę 1.5 z limiterem i tempomatem?
Oczywiście w opcjach komputera pokładowego niczego nie znalazłem. Żadnej wzmianki o tempomacie czy limiterze. Dlatego zastanawia mnie też jak to jest realizowane, jeśli ostatnie egzemplarze to rzeczywiście miały, bo w Internecie nie ma żadnego zdjęcia przełączników fizycznych od FF454. Wiadomo, że w innych samochodach są fizyczne przełączniki lub przyciski, a tu nic.
Czy rzeczywiście jest jakiś szczęściarz, który to ma, czy mimo wszystko jest to mit i tego jednak nie było w FF454. Skołowany jestem i sam już nie wiem

Zdjęcie ikonki LIM z mojego licznika.

   
 Odpowiedz
#2
 raffa 
Tu jest rzekomo wystawiona manetka z tempomatem, sądząc po rocznikach właśnie do 454:

https://www.motortecnoautodemolizione.it...dx-destro/

Z tego, co widzę, to jest jeden nieoznaczony pierścień - być może on służy do zmiany ustawień. W 450 do włączania i wyłączania stosuje się guzik na końcu manetki (ten z nasadką w kolorze) - być może tutaj też tak jest. Instrukcja coś mówi na ten temat?

Na 3 zdjęciu jest widoczna ilość pinów - możesz zajrzeć jak to wygląda u Ciebie - zarówno na wtyczce, jak i manetce, będziesz mieć porównanie. Zawsze to jakiś punkt wyjścia.

EDIT:

aczkolwiek tu jest chyba dokładnie taka sama dźwignia i już bez dopisku, że tempomat :(

https://www.autoteile-preis.de/Smart-For...per-17d714
 Odpowiedz
#3
 Maciek_M 
To jest niestety standardowa manetka wycieraczek w f4.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Pas(s)jonujące Srebrne CDi.
 Odpowiedz
#4
 Kanapa 
Ta opcja miała być uruchomienia w polifowym 454. Podobnie jak np. xenony i parę innych gadżetów.
Wymagała dołożenia extra wiązki a sterowanie chyba było przez kierownice tak jak jest w smarcie 451 czy 453.
Szczegółów poszukaj na forach o Colcie 6 - tam to faktycznie weszło w polifcie.
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#5
 raffa 
Uwielbiam za to smarta Smile Wyprodukowali tarcze do liczników, być może nawet ogarnęli 'spód' licznika, żeby mógł działać poprawnie. W SD można znaleźć funkcję dla danego pojazdu.

Ale tak ogólnie to funkcja nie występuje Very happy Miała być dopiero w polifcie, którego nie było... Very happy

W 451 jest z manetki, tak samo jak w 450 i 452. Tylko manetka trochę inna.
 Odpowiedz
#6
 Kanapa 
W 451 masz opcję „biedy” i nie potrzebujesz manetki.
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#7
 raffa 
De facto w 450 też nie potrzeba manetki. Można to zrobić na dwóch (o ile się nie mylę) przełącznikach.

Ale akurat w przypadku tempomatu / ogranicznika prędkości łatwy dostęp bez odrywania rąk od kierownicy i kombinowania to jest wygoda. I bezpieczeństwo.

Mój Tata ma ogranicznik w C3. To jest jakaś porażka. Nie dość, że daleko na konsoli środkowej (więc trzeba patrzeć, gdzie się trafia), to jeszcze obsługa jest cholernie skomplikowana. Raz jak włączyłem, to potem nie mogłem wyłączyć Very happy I samochód owszem, jechał szybciej, ale cały czas piszczał Very happy
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  wątpliwości nie moje 6 4.614 21.09.2010, 09:20
Ostatni post: prost13



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu