waflo
Liczba postów: 1.008
Dołączył: Jun, 2006
Reputacja:
1
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Milton Keynes
smart fortwo 451 Turbo, pulse, 2014
smart roadster Brabus, 2004
smart roadster, 2004
Ktora konkretnie rure masz poluzowana ? Jesli uklad dolotowy jest nieszczelny to moga dziac sie rozne cuda. Sprecyzuj konkretnie.
Skoro auto sie dlawi to albo nie nadaza z podawaniem paliwa, albo z podawaniem powietrza do mieszanki. Kiedy wymieniales filtr powietrza ?
rura dochodzaca do kolektora slychac jest jak sie obija na wybojach....poluzowana jest moze to jest tego wina....filtr jest czysty...
waflo
Liczba postów: 1.008
Dołączył: Jun, 2006
Reputacja:
1
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Milton Keynes
smart fortwo 451 Turbo, pulse, 2014
smart roadster Brabus, 2004
smart roadster, 2004
Rura dochodzaca do kolektora moze rownie dobrze byc rura wydechowa (podlaczona do kolektora wydechowego). Domyslam sie, ze mowisz o kolektorze ssacym. Do niego bezposrednio nie jest podlaczona zadna rura. Jest natomist podlaczona plastikowa rura z intercoolera do przepustnicy, a przepustnica z kolei do kolektora ssacego, a jesli mowimy wlasnie o tej rurze to jasne ze jej poluzowanie bedzie mialo znaczacy wplyw na jazde ! Po pierwsze cisnienie wytworzone przez turbine bedzie "ulatywalo" w kosmos, po drugie silnik zasysal bedzie niefiltrowane/lewe powietrze...
Stawiam na upalone swiece zapłonowe ewentualnie przetarte,czy zuzyte przewody wysokiego napięcia,podłacz komp-pewnie wypadają zapłony stąd szarpanie,ani przy za małym ciśnieniu doładowania ani przy niskim paliwa nie będzie takich objawów..
waflo
Liczba postów: 1.008
Dołączył: Jun, 2006
Reputacja:
1
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Milton Keynes
smart fortwo 451 Turbo, pulse, 2014
smart roadster Brabus, 2004
smart roadster, 2004
Mushashi chyba malo jeszcze widziales. Uszkodzenie swiecy zaplonowej lub cewki spowodowaly by "zaburzenia" w pracy silnika na calym zakresie obrotow, a nie tylko chwilowo w momencie gwaltownego przyspieszania.
ECU podaje paliwo w odpowiedniej ilosci to podawanego powietrza, wiec jesli wtyrski nie sa w stanie podac tyle paliwa ile trzeba nastepuje szarpanie, po czym ograniczone zostaje cisnienie z turbiny (przez uchylenie bypassu) do takiego przy jakim wszystyko zaczyna grac (i auto zaczyna jechac plynnie).
Jakis czas temu ogladalem nawet filmik nakrecony przez goscia co mial podobne problemy. Okazalo sie, ze regulator cisnienia paliwa mial uszkodzony....
Miałem na mysli star diagnoze-to koszt rzędu 50-60 zł wymiana niepotrzebnych elementów ile?Natomiast co do znajomości smarta to znam go dobrze więc uwagi typu mało jeszcze widziałeś są nie na miejscu bo nie wiesz ile widziałem prawda?