Wiec tak Pan Marek prosił o wstawienie swojego opisu w sprawie kolegi
Wiec kolego troszkę brudzisz Opinie pana Marka który pracował na nią wiele lat sam u niego korzystam z uszu nigdy nie było podobnych sytuacji
Szanowny panie. Widzę że jest pan bardzo rozgoryczony i rozczarowany po wizycie w moim warsztacie. Oczywiście ma pan pełne prawo do opiniowania moich usług jednak nie mogę się w pełni zgodzić z tym co pan napisał i chciałbym sprostować i doprecyzować kilka faktów. Zacznę od sprężyn. Sprężyny które zamontowałem to części oryginalne po przebiegu około 3tyś. kilometrów (o czym informowałem) nie zdemontowane z samochodu tylko wzięte z półki a więc nie były "pod obciążeniem" i są jak nowe, nie noszą śladów użytkowania. Jedna taka sprężyna w Mercedes Benz to koszt około 330zł. Pan zapłacił za dwie 300 + 140 wymiana+ 20 gumowa podkładka pod jedną sprężynę ponieważ była rozerwana. Jeżeli chodzi o klimatyzację to poprosił pan o sprawdzenie niedziałającego układu. Podczas weryfikacji okazało się że układ jest zupełnie pusty. W takiej sytuacji należy sprawdzić szczelność układu. Nie napełniamy pustych układów bez sprawdzenia szczelności gdyż istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo że gaz za chwilę znajdzie się w atmosferze. W pana przypadku było to szczególnie uzasadnione ponieważ samochód jest powypadkowy,ma połamane wzmocnienie czołowe i obudowę wentylatora chłodnic, przez co chłodnice praktycznie wypadają do dołu. Sprawdzenie szczelności przeprowadzamy metodą ciśnieniową azotem pod ciśnieniem 17 bar czyli takim które może panować w układzie w upalne dni. Spryskujemy cały układ środkiem do sprawdzania szczelności i obserwujemy czy nie ma spadku ciśnienia i pjany na ewentualnie nieszczelnych elementach. Ten sposób sprawdzenia jest dużo pewniejszy niż próba podciśnieniowa robiona stacją do napełniania klimatyzacji. Za to zapłacił pan 200zł. Późniejsze ewentualne napełnienie układu to u nas dodatkowy koszt. Następna czynność jaką wykonałem to diagnostyka komputerowa StarDiagnosis 160zł. Po tej czynności otrzymał pan informacje że nie działa kontrolka awarii silnika w liczniku która prawdopodobnie została w jakiś sposób wyłączona przez poprzedniego właściciela ponieważ w sterowniku silnika występują aktualne błędy wskazujące na zużycie układu rozrządu. Silnik przez to pracuje nie równo na wolnych obrotach, słychać stuki w górnej części silnika i hałas napinacza łańcucha rozrządu. Poza tymi błędami występuje też błąd w sterowniku skrzyni biegów którego powodem może być źle zamontowany wysprzeglik. Dostał pan też informacje że sprzęgło nie przechodzi procedury wczytywania komputerem. I ostatnia sprawa sprawdzenie ogólne pojazdu o które pan poprosił, koszt 150zł. Wymienię tu wszystkie informacje które panu przekazałem: wyłączona kontrolka silnika,głośny układ rozrządu oraz zaworowy (sprawdzenie przyczyn wymaga dalszych testów i częściowego rozmontowania silnika), głośny napinacz łańcucha rozrządu,nie przymocowana nakładka progu PP,uszkodzona osłona amortyzatora LP, zgięta osłona tarczy hamulcowej LP, połamane wzmocnienie czołowe nadwozia z obudową chłodnic oraz obudowa wentylatora chłodnic,połamaną przednia osłona podwozia, nieprawidłowo zamontowany wysprzeglik, wycieki oleju pokrywa zaworów i silnik zmiany biegów,lekko zgięta belka zawieszenia przedniego,brak osłony rozrusznika,urwana prawa poduszka silnika, nie przykręcony reflektor PP, do regulacji szczęki hamulcowe - długi skok jałowy pedału hamulca,niski poziom płynu chłodzącego.
Mając na uwadze ilość nieprzyjemnych epitetów i drwin pod moim adresem serdecznie pana nie pozdrawiam.
Marek Siemicki
Markowy Serwis
Pozdrawiam Łysy 13
Wiec kolego troszkę brudzisz Opinie pana Marka który pracował na nią wiele lat sam u niego korzystam z uszu nigdy nie było podobnych sytuacji
Szanowny panie. Widzę że jest pan bardzo rozgoryczony i rozczarowany po wizycie w moim warsztacie. Oczywiście ma pan pełne prawo do opiniowania moich usług jednak nie mogę się w pełni zgodzić z tym co pan napisał i chciałbym sprostować i doprecyzować kilka faktów. Zacznę od sprężyn. Sprężyny które zamontowałem to części oryginalne po przebiegu około 3tyś. kilometrów (o czym informowałem) nie zdemontowane z samochodu tylko wzięte z półki a więc nie były "pod obciążeniem" i są jak nowe, nie noszą śladów użytkowania. Jedna taka sprężyna w Mercedes Benz to koszt około 330zł. Pan zapłacił za dwie 300 + 140 wymiana+ 20 gumowa podkładka pod jedną sprężynę ponieważ była rozerwana. Jeżeli chodzi o klimatyzację to poprosił pan o sprawdzenie niedziałającego układu. Podczas weryfikacji okazało się że układ jest zupełnie pusty. W takiej sytuacji należy sprawdzić szczelność układu. Nie napełniamy pustych układów bez sprawdzenia szczelności gdyż istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo że gaz za chwilę znajdzie się w atmosferze. W pana przypadku było to szczególnie uzasadnione ponieważ samochód jest powypadkowy,ma połamane wzmocnienie czołowe i obudowę wentylatora chłodnic, przez co chłodnice praktycznie wypadają do dołu. Sprawdzenie szczelności przeprowadzamy metodą ciśnieniową azotem pod ciśnieniem 17 bar czyli takim które może panować w układzie w upalne dni. Spryskujemy cały układ środkiem do sprawdzania szczelności i obserwujemy czy nie ma spadku ciśnienia i pjany na ewentualnie nieszczelnych elementach. Ten sposób sprawdzenia jest dużo pewniejszy niż próba podciśnieniowa robiona stacją do napełniania klimatyzacji. Za to zapłacił pan 200zł. Późniejsze ewentualne napełnienie układu to u nas dodatkowy koszt. Następna czynność jaką wykonałem to diagnostyka komputerowa StarDiagnosis 160zł. Po tej czynności otrzymał pan informacje że nie działa kontrolka awarii silnika w liczniku która prawdopodobnie została w jakiś sposób wyłączona przez poprzedniego właściciela ponieważ w sterowniku silnika występują aktualne błędy wskazujące na zużycie układu rozrządu. Silnik przez to pracuje nie równo na wolnych obrotach, słychać stuki w górnej części silnika i hałas napinacza łańcucha rozrządu. Poza tymi błędami występuje też błąd w sterowniku skrzyni biegów którego powodem może być źle zamontowany wysprzeglik. Dostał pan też informacje że sprzęgło nie przechodzi procedury wczytywania komputerem. I ostatnia sprawa sprawdzenie ogólne pojazdu o które pan poprosił, koszt 150zł. Wymienię tu wszystkie informacje które panu przekazałem: wyłączona kontrolka silnika,głośny układ rozrządu oraz zaworowy (sprawdzenie przyczyn wymaga dalszych testów i częściowego rozmontowania silnika), głośny napinacz łańcucha rozrządu,nie przymocowana nakładka progu PP,uszkodzona osłona amortyzatora LP, zgięta osłona tarczy hamulcowej LP, połamane wzmocnienie czołowe nadwozia z obudową chłodnic oraz obudowa wentylatora chłodnic,połamaną przednia osłona podwozia, nieprawidłowo zamontowany wysprzeglik, wycieki oleju pokrywa zaworów i silnik zmiany biegów,lekko zgięta belka zawieszenia przedniego,brak osłony rozrusznika,urwana prawa poduszka silnika, nie przykręcony reflektor PP, do regulacji szczęki hamulcowe - długi skok jałowy pedału hamulca,niski poziom płynu chłodzącego.
Mając na uwadze ilość nieprzyjemnych epitetów i drwin pod moim adresem serdecznie pana nie pozdrawiam.
Marek Siemicki
Markowy Serwis
Pozdrawiam Łysy 13
ŁYSY13 451. Cabrio Vmx 200 km emeryt SAMOTNY WILK