Witam Chciałabym zasięgnąć porady u szanownych użytkowników smartów w sprawie silników. Posiadałam smarta fortwo 1 wersje rocznik 2000, teraz zastanawiam się nad kupnem Smarta Fortwo rocznik 2008-2009, jednak zastanawia mnie sprawa z silnikiem, ponieważ w wersji pierwszej mówiło się, że 150 tys km na liczniku I generalny remont silnika, chciałam zapytać jak to jest z silnikiem 1.0 w drugiej wersji smarcika, czy nadal lepiej kupić z mniejszym przebiegiem, czy to już są inne silniki, mocniejsze I juz ten remont nie grozi? Zastanawiam sie tez nad smartem w dieslu z silnikiem 0.8L. Uzytkownicy, jakie sa wasze wrazenia z jazdy dieslem? Widzé , ze jest mega oszczedny ale czy nadal smiga elegancko? Bardzo prosze o porady
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
Porada w sprawie silnika przed zakupem kolejnego smarta:)
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Cześć Diesel jest fajny i miło śmiga - mój ma już 105 tyś km. Ale odradzałbym go, bo po prostu szkoda, gdyby miał jeździć tylko na krótkich odcinkach bez szans na porządne rozgrzanie i smarowanie. Ja podróżuję w jedną stronę do pracy 25 km i wtedy jest idealny. Jeśli poruszasz się często na krótkich odcinkach to zdecydowanie benzyna. Benzyna też jest zdecydowanie cichsza od diesla i pewnie mniej drży na zimnym silniku
Disel w 451 nie jest już tak oszczędny jak w 450 ale i tak się opłaca jeśli ktoś dużo jeździ.
Jak uda Ci się taki kupić za rozsądne pieniądze to wystarczy zmapować silnik do 65kM i będziesz śmigała prawie jak benzyną. W ofertach jest kilka sztuk ale niestety część z nich po rozwałkach. Z silników benzynowych polecam 71 kM bez systemu MHD lub jak lubisz ostrzejszą jazdę to każde turbo od 84 kM zaczynając, tyle że należy wtedy liczyć się ze spalaniem zaczynającym się od 8 l/100 Jeśli chodzi o trwałość to z nowymi silnikami nie ma problemów. Istotne jest aby pilnować poziomu oleju w skrzyni biegów. Reszta jak w innych małych samochodach. Powodzenia przy zakupie
Cabrio 451 Ultimate RS LINK do poprzedniego wcielenia>>> http://smartklub.pl/t-robsonwawa-smart-e...pasa--4476
Ostatnie moje obliczenia na pełnym baku (od strzelenia pistoletu do rezerwy 1l) zrobiłem 790km. Z tego 50% trasa i 50% miasto (zazwyczaj krótkie odcinki po 6km). Czyli wyszło ok. 4,05l/100km
Ale ja nie żyłuję silnika, jeżdżę raczej ekonomicznie. Czasem sobie poszaleję jak się śpieszę, ale to nie więcej niż 10% całości.
Żyłowaniu tzn nie trzymam go na obrotach większych niż 2600. Powyżej tego jazda jest nieprzyjemnie głośna Smarty Cdi z reguły się są robione do wyścigów tylko do ekonomicznej jazdy. Inaczej ich funkcja traci sens.. Teoretycznie do 4000 jest zakres, ale chyba więcej niż 3500 się nie kręci nawet jeśli byś chciał no chyba, że masz inaczej po remapie.
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
potrzebna porada:/ | wikipat | 5 | 3.720 |
28.10.2010, 14:31 Ostatni post: wikipat |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości