Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

smarty z 2005 nie wjadą do centrum miasta

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
smarty z 2005 nie wjadą do centrum miasta
#1
Lightbulb 
 sqter1971 
Miasta wprowadzają strefy czystego transportu i to jest OK, ale np. Warszawa proceduje teraz uchwałę, która zabroni wjechać do centrum autom wyprodukowanym przed 2006 r - bo przyjęto kryterium wieku. Ale nasze Smarty z 2005 roku spełniają Euro 4! Confused

Teraz trwają konsultacje społeczne - proszę, im więcej z nas napisze, tym mamy większe szanse, że zmienią kryterium na normę zamiast wieku pojazdu.
Uwagi  zbierane są pod adresem email: sct@um.warszawa.pl lub przez formularz dostępny na stronie konsultacji.  Więcej informacji o SCT można uzyskać w serwisie Urzędu Miasta: transport.um.warszawa.pl/sct.
W najbliższych tygodniach odbędą się również spotkania online oraz dyżury konsultacyjne w różnych dzielnicach miasta:
  • 6 lutego (poniedziałek) o 17:30
    • na YouTubie – możesz oglądać spotkanie i dyskutować na czacie 
    • na platformie ClickMeeting  – możesz zabrać głos w dyskusji z fonią i wizją. Jeśli chcesz skorzystać z tej opcji, napisz na sct@um.warszawa.pl.
  • 8 marca (środa) o 17:30
    • na YouTubie – możesz oglądać spotkanie i dyskutować na czacie 
    • na platformie ClickMeeting  – możesz zabrać głos w dyskusji z fonią i wizją. Jeśli chcesz skorzystać z tej opcji, napisz na sct@um.warszawa.pl.
  • 22 marca (środa) o 17:30
    • na YouTubie – możesz oglądać spotkanie i dyskutować na czacie 
    • na platformie ClickMeeting  – możesz zabrać głos w dyskusji z fonią i wizją. Jeśli chcesz skorzystać z tej opcji, napisz na sct@um.warszawa.pl
 
podczas dyżurów konsultacyjnych
  • 6 marca (poniedziałek), między 16 a 20, klubokawiarnia w Centrum Aktywności Międzypokoleniowej Nowolipie przy ulicy Nowolipie 25B
  • 16 marca (czwartek), między 16 a 20, Centrum Aktywności Międzypokoleniowej przy alei Armii Ludowej 9 (wejście od podwórka)
  • 29 marca (środa), między 16 a 20, Centrum Kreatywności Targowa, ulica Targowa 56
 Odpowiedz
#2
 raffa 
Hej,

Jesteś trochę mało precyzyjny. Po pierwsze, dopiero diesle stosowane w 451 spełniają normę EUR4 i potem EUR 5. Więc w ogóle nie ma co marzyć o wjeździe 450 z silnikiem diesla do Stref Czystego Transportu (przynajmniej z normami proponowanymi teraz i to nie tylko w stolicy), gdyż spełniają one normę EUR3.

Co więcej, również benzynowe 600 będą miały z tym problem. Gdyż spełniają tylko normę EUR2 / EUR3.

'Bezpieczne' zostają więc tylko 700 i roadstery Wink No i nowsze modele.

Ale oczywiście zgadzam się z Tobą, że patrząc na Strefy Czystego Transportu przez pryzmat czystości spalin kryterium wieku jest totalnie bezsensowne. Obawiam się natomiast, że wynika to raczej z faktu, że włodarze zdają sobie sprawę z tego, że Polacy nie dbają o samochody, więc im starszy, tym w gorszym stanie. Chodzi o wycieki, korozję itp. To też są zanieczyszczenia. Dużo gorsze, niż spaliny.

I oczywiście uważam, że wyeliminowaniem takich samochodów z ruchu powinny zająć się diagności na Stacjach Kontroli Pojazdów, bo syfią one nie tylko w centrach miast. Ale jednocześnie zdaję sobie sprawę z polskich realiów :( Nie po to przez lata kupowaliśmy szroty z Reichu, żeby w nie inwestować kasę... Generalizuję oczywiście...

Pomimo tego, że sam nie mieszkam w Warszawie, ale stamtąd pochodzę i regularnie bywam (smartem), to z chęcią napiszę do UM mniej więcej to samo, co tutaj, uzupełniając jeszcze o swoje zdanie na temat pojazdów zasilanych CNG i konieczności spopularyzowania konwersji starszych samochodów na elektryki.

I wg mnie to ostatnie nam zostaje. Na jesieni założyłem tu nawet wątek poświęcony temu tematowi. Ale na razie niezbyt dużo się tam dzieje. Może pojawiające się projekty SCT go trochę ożywią.

Jako źródło norm, które spełniają nasze samochody przyjąłem wiedzę Kane'a:
https://www.evilution.co.uk/mod/vehicle-...er-vin.htm

Jeśli ktoś ma coś innego wpisane w dowodzie, to zapraszam do dzielenia się tymi informacjami Smile

EDIT: poprawiłbym też tytuł, skupiłbym się w nim jednak po pierwsze na Warszawie, po drugie SCT.
 Odpowiedz
#3
 Smarkacz 
(04.02.2023, 13:00)raffa napisał(a): Hej,

Jesteś trochę mało precyzyjny. Po pierwsze, dopiero diesle stosowane w 451 spełniają normę EUR4 i potem EUR 5. 

Konfabulujesz kolego. :P
Mój 450 CDI był sprowadzony z poprawnych politycznie Niemiec i ma na szybie zieloną naklejkę EUR4


(Przestańcie się martwić na zapas, niebawem lewactwo zostanie brutalnie spacyfikowane w Europie, tak jak we Włoszech, rządzonych przez cudowną, moralna kobietę. Wasze dzieci będą uczyły się o tym mrocznym okresie jak my uczyliśmy się o Bierucie, równości społecznej, jedynej partii politycznej, poprawności politycznej i o globalnym komunizmie. Więcej optymizmu!)
 Odpowiedz
#4
 raffa 
(09.02.2023, 17:20)Smarkacz napisał(a):
(04.02.2023, 13:00)raffa napisał(a): Hej,

Jesteś trochę mało precyzyjny. Po pierwsze, dopiero diesle stosowane w 451 spełniają normę EUR4 i potem EUR 5. 

Konfabulujesz kolego. :P
Mój 450 CDI był sprowadzony z poprawnych politycznie Niemiec i ma na szybie zieloną naklejkę EUR4


(Przestańcie się martwić na zapas, niebawem lewactwo zostanie brutalnie spacyfikowane w Europie, tak jak we Włoszech, rządzonych przez cudowną, moralna kobietę. Wasze dzieci będą uczyły się o tym mrocznym okresie jak my uczyliśmy się o Bierucie, równości społecznej, jedynej partii politycznej, poprawności politycznej i o globalnym komunizmie. Więcej optymizmu!)

Po pierwsze, wyraźnie napisałem, że jako źródło dotyczące norm emisji spalin wziąłem wpis Kane'a z evilution.

Po drugie, spaliny diesla są trujące i Twoja pogarda do 'lewactwa' tego nie zmieni. Podrzucałem tu kiedyś opracowanie jeszcze sprzed ery 'lewactwa' przygotowane przez jakiś instytut zajmujący się BHP.

Po trzecie, strefy czystego transportu powstaną, czy tego chcemy, czy nie. Chociażby po to, żeby 'prawactwo' mogło ściągać od nas kolejną kasę na swoje własne potrzeby.
 Odpowiedz
#5
 Smarkacz 
(09.02.2023, 17:59)raffa napisał(a):
(09.02.2023, 17:20)Smarkacz napisał(a):
(04.02.2023, 13:00)raffa napisał(a): Hej,

Jesteś trochę mało precyzyjny. Po pierwsze, dopiero diesle stosowane w 451 spełniają normę EUR4 i potem EUR 5. 

Konfabulujesz kolego. :P
Mój 450 CDI był sprowadzony z poprawnych politycznie Niemiec i ma na szybie zieloną naklejkę EUR4


(Przestańcie się martwić na zapas, niebawem lewactwo zostanie brutalnie spacyfikowane w Europie, tak jak we Włoszech, rządzonych przez cudowną, moralna kobietę. Wasze dzieci będą uczyły się o tym mrocznym okresie jak my uczyliśmy się o Bierucie, równości społecznej, jedynej partii politycznej, poprawności politycznej i o globalnym komunizmie. Więcej optymizmu!)

Po pierwsze, wyraźnie napisałem, że jako źródło dotyczące norm emisji spalin wziąłem wpis Kane'a z evilution.

Po drugie, spaliny diesla są trujące i Twoja pogarda do 'lewactwa' tego nie zmieni. Podrzucałem tu kiedyś opracowanie jeszcze sprzed ery 'lewactwa' przygotowane przez jakiś instytut zajmujący się BHP.

Po trzecie, strefy czystego transportu powstaną, czy tego chcemy, czy nie. Chociażby po to, żeby 'prawactwo' mogło ściągać od nas kolejną kasę na swoje własne potrzeby.

Wbrew pozorom nie zależy mi, aby trwonić zasoby naturalne, zatruć powietrze w miastach a rzeki zamienić w ścieki.
Pompę ciepła założyłem sobie (sam w jeden dzień) ze 20 lat temu, zanim jakikolwiek lewak dowiedział się czym ona jest. 
Segreguję odpady zanim stało się to modne, odkąd mieszkam w lesie, mając miejsce do kompostowania. Jestem zwolennikiem ewolucji a nie bolszewickiej rewolucji wymuszanej na nas za pomocą Nagana i pejcza. 

Lewactwo zamykając nas ludzi w klatkach wyściełanych suknem (abyśmy się przypadkiem nie zadrapali) odbiera nam ludziom smak życia (przyprawy) powodując, że przestajemy być szczęśliwi i degenerujemy się. To co lewactwo robi z naszym światem to nie jest życie, ale hodowla klatkowa!!  

Jeżeli lubisz czytać i potrafisz samodzielnie wyciągać wnioski, bez ideologicznej wykładni lewackich mediów, to polecam dowiedz się czym był eksperyment Calhouna.

Polecam link do popularnonaukowego, niemieckiego tygodnika Focus, gdyż ładnie go opisuje bez trudnych do ogarnięcia dla lewaków (wychowanych na Netflixie) słów z zakresu antropologii, czy psychologii.  https://www.focus.pl/artykul/eksperyment...-ludzkosci
 Odpowiedz
#6
 raffa 
(10.02.2023, 13:13)Smarkacz napisał(a): bez trudnych do ogarnięcia dla lewaków (wychowanych na Netflixie) słów

Pijesz do mnie?
 Odpowiedz
#7
 Smarkacz 
(10.02.2023, 14:40)raffa napisał(a):
(10.02.2023, 13:13)Smarkacz napisał(a): bez trudnych do ogarnięcia dla lewaków (wychowanych na Netflixie) słów

Pijesz do mnie?


W ŻADNYM RAZIE.
Pamiętam jak wielokrotnie miło gadaliśmy na forum i nawet przez myśl mi nie przeszło, że mógłbyś być lewakiem. Smile
 Odpowiedz
#8
 psuwacz 
Będziemy się tu okładać co lepsze jest: lewactwo, czy prawactwo - to nam rozsądek uszami wypłynie i zostanie tylko okładanie się.
Na forum zostawiam swojego lewackiego prozelitę na progu: to nie to forum, przekonanych nie ma co przekonywać, nieprzekonanych nie nawrócę, co najwyżej ktoś będzie mieć mnie za głupka, trolla lub spammera (niepotrzebne skreślić).

Przepisy wejdą czy tego chcemy, czy nie:
-część "wymięknie" i zmieni przyzwyczajenie lub pojazd
- inni będą walczyć tudzież kombinować. Przeglądając założenia SCT Kraków, są dwa wyjątki - jeden oczywisty - dla aut zabytkowych (żółte tablice), drugi dla właścicieli +70. W obu przypadkach jako zatwardzały póki co miłośnik swojej sieczkarni widzę dla siebie "pewne możliwości", zatem nie będę rozdzierać szat.
 Odpowiedz
#9
 raffa 
Zgadzam się z Tobą @psuwacz w 100%. Ja widzę jeszcze trzecią możliwość: konwersja na elektryka Smile

Tak czy inaczej, myślę, że niezależnie od politycznych upodobań, warto wypowiedzieć się w konsultacjach, skoro UM dał nam taką możliwość Smile W tym wypadku milczenie nie jest złotem Smile

EDIT: Wreszcie mam trochę czasu, żeby poczytać to, co przygotował Urząd Miasta w Warszawie i nigdzie nie widzę kryterium wiekowego, jak napisał sqter1971.

Rok produkcji występuje tylko i wyłącznie w powiązaniu z normą EURO, która została wprowadzona w konkretnym roku.

Jeśli się mylę, to niech ktoś mi wskaże miejsce, w którym wyraźnie podano, że to wiek samochodu jest kryterium. Z góry dziękuję.
 Odpowiedz
#10
 kamyk 
Czegoś tu nie kapuję - małe Smarty z małymi silniczkami (np 600cc) nie wjadą, ale stare "folkswagony" kopciuchy tak?
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  SMARTY ŻYJĄ - TO JUŻ PEWNE Smarkacz 10 5.262 15.02.2023, 22:03
Ostatni post: maciekpkow
  Smarty - kradzieże MariuszB 16 8.033 21.04.2016, 14:56
Ostatni post: Yankees
  Ozdoby weselne na smarty klaudia 11 6.493 20.08.2015, 10:58
Ostatni post: zarzyk
  [Media] Zagra ktoś w Państwa-Miasta ze mną? freedom_152 0 2.184 19.05.2014, 22:11
Ostatni post: freedom_152
  Smarty w Krakowie RobsonWawa 6 4.001 24.09.2011, 22:30
Ostatni post: KamiloVsky
  smarty wrocław 1 2.859 19.08.2007, 14:16
Ostatni post: Guest
  SYLWESTER 2005/2006 4 3.417 28.12.2005, 11:34
Ostatni post: Guest
  SMARTY za darmo na grudzień...WARSZAWA 14 8.122 23.12.2005, 11:22
Ostatni post: Guest
  SMART SYLWESTER 2005 basteks 22 7.597 08.12.2005, 11:08
Ostatni post: ABUK
  "CLICK" - wyprze smarty z rynku ?. 4 4.429 29.06.2004, 12:31
Ostatni post: Guest



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu