Twingo z zewnątrz wizualnie fajne. Wnętrze raczej mniej przyjemne niż w F4. Kierownica w Smarcie fajniutka, bardzo dobrze leży, w Twingo nie ma opcji manetek do automatu.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
Twingo GT TCe vs W453 Brabus - niepolityczne porównanie
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Dziś był moment na porównanie Twingo z FF i pierwsze co daje się zauważyć: ta sama jakość tylko detale in/out w innym kształcie. Piasty, tarcze, wydech i cała masa innych elementów jest wspólna. Ruch marketingowy genialny ale patrząc na oba auta absolutnie nie widzę podstaw do różnicy w cenie ~ 30 - 40 tpln. Co innego C453. To auto nie ma kopii, jest jedyne w swoim rodzaju, nie dzieli z innym autem płyty podłogowej co w jakimś stopniu tłumaczy jego ponadnormatywną cenę.
Wracając do jazdy Twingo GT. Po pierwszych 500 km tym autkiem stwierdzam, że polubiłem uturbione benzyny . Motor bardzo fajnie się zbiera, nie czuć turbodziury. Wydech fajnie mruczy. Poza tym tylny napęd w aucie tej klasy to ewenement. Niestety zabawę psuje brak opcji wyłączenia ESP (sic!). Zawieszenie jest usztywnione ale w granicach rozsądku. W zakrętach leci jak gokart . Inną zaletą umiejscowienia motoru jest rewelacyjnie mały promień skrętu. Śmiem twierdzić, że jest prawie taki sam jak w C453. Parkowanie, zawracanie... Czysta przyjemność. Plus za asystenta podjazdu pod górę. Hamulce przewidywalne, brak wyczuwalnego fadingu. Spalanie przy mocno zróżnicowanym sposobie jazdy (góry, miasteczka bez korków i temp otoczenia 20-26°C) wyszło mi średnio 5.6 l/100 km. Przy dystrybutorze 6 l/100 km. W mieście typu aglomeracja trzeba liczyć 7-10 l/100 km. Wiele zależy od sposobu jazdy a auto zachęca do wkręcania na obroty. Ciekawe dodatki do Twingo GT: - odsuwany dach ala cabrio - lepsze audio z dużym ekranem TFT - wiele opcji personalizacji labeli zewnetrznych To chyba tyle... Na pytanie czy warto wydać sporo wiecej na FF Brabusa z motorem o podobnej mocy każdy sam musi sobie odpowiedzieć. Ps. Kilka obrazów na koniec, w tym jeden z elementem, którego nie widać a pokazuje jak auto wygląda (plastik) w miejscach nie widzianych dla oka. F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
&
Nasze wybory są czasem podyktowane bardzo różnymi kryteriami. Nie zamierzam nic nikomu sugerować. Porównanie jest subiektywne, jak zresztą większość testów czy jazd próbnych... ale może komuś pomoże. Jeśli trafi w moje ręce FF Brabus W453 to uzupełnienie materiał.
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
&
Spalanie w mieście w Brabusie 453 Fortwo i ForFour pewnie jest w miarę porównywalne. Ważne jest pojęcie co to jest miasto i co się tankuje.
Najpierw odniosę się do swojego ForTwo i paliwa. Na początku zajarany 100 oktanami przez pierwsze 5000 km tankowałem Shell V-Pover Racing 100. Spalanie w warunkach jesiennych i przy średnich prędkościach w mieście 10-20 km/h miałem ok 12-13 litrów w porywach do 15 litrów. Tylko raz jak miałem 1500 km przebiegu zatankowałem na Orlenie 98. To były Sudety więc cieżko to porównać ale na 280 km średnie spalanie miałem 5,4 l/100 km. Trasa autostradowa na pełnym gazie ok 8 l/100 km średniej. Teraz tankuję BP Ultimate 98 i na tej samej trasie przy tych samych korkach przy dużo niższej temperaturze zewnętrznej w mieście przy średniej prędkości 10-20 km/h spadłem do nawet 9,4 l/100 km bez zmiany stylu jazdy (dla tych co nie wiedzą potrafiłem w cdi 451 mieć spalanie 7 l/100 km . Także po pierwsze Shell V-Power 100 świetnie się sprawdza pewnie na dużych silnikach ale na pewno nie w wypierdku Brabusa, Druga sprawa to określenie co to jest miasto. Moje miasto jest dramatem bo to 40 minut i 7 km. Ale tez widać, że Brabus potrafi palić 5,4 l/100 km. |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości