denveco
Liczba postów: 116
Dołączył: May, 2016
Reputacja:
0
Imię: Rafał
Skąd: Szczecin
smart fortwo 450 0,6, 1999
denveco 31.08.2016, 13:17
Witam.
Nie wiem czy ten typ tak ma czy jednak coś umiera, lub mało odczynnika. Jak w temacie, w takcie jazdy klima chłodzi za to jak stanę np na światłach to leci mniej zimne powietrze z nawiewu. Jak wam działa klima w trakcie jazdy i postoju?
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 31.08.2016, 14:50
Intensywność nawiewu z wentylatora zależy od obrotów silnika, na wolnych obrotach dmucha trochę słabiej, jak doda się gazu od razu wieje lepiej.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
krzyss
Liczba postów: 4.096
Dołączył: Sep, 2010
Reputacja:
79
Imię: Krzysiek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo C 453 cabrio, sunray, 2017
Najpierw sprawdz ilosc czynnika, ale zazwyczaj jesli na wolnych chlodzi slabo to zaczyna umierac kompresor.
denveco
Liczba postów: 116
Dołączył: May, 2016
Reputacja:
0
Imię: Rafał
Skąd: Szczecin
smart fortwo 450 0,6, 1999
denveco 31.08.2016, 18:40
Intensywność nawiewu czyli szybsze lub wolniejsze obroty wentylatora dmuchawy czy miałeś na myśli intensywność zimnego powietrza lecącego z dmuchawy? Jeśli to pierwsze to silnik dmuchawy na najwyższym stopniu wieje tak samo bez względu czy auto stoi czy jedzie czy też go gazuje. Jeśli zaś chodzi o temperature powietrza lecąc z nawiewu to jak jadę to leci fajna lodówka ale jak stanę na światłach to już nie ma lodówki. Chyba że z racji małej pojemności silnika tak jest zrobione że klima chłodzi jak auto jest w ruchu. Nie wiem jak u was ale u mnie jak włączę nawiew na max i w dodatku klimę na max (2 diody) to autem trzęsie. W trakcie jazdy z włączoną klima np pod górę to auto jedzie ale jak wyłączę to tak jak bym włączył nitro.
LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
100
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
Przecież wydajność klimy jest zależna od obrotów silnika
Inaczej chłodzi jak jest 800 obrotów na minutę, a inaczej jak jest 2000obrotów.
Mniejsze obroty to kompresor przepcha i spręży mniej czynnika, to chyba logiczne.
denveco
Liczba postów: 116
Dołączył: May, 2016
Reputacja:
0
Imię: Rafał
Skąd: Szczecin
smart fortwo 450 0,6, 1999
denveco 31.08.2016, 22:14
No jednak nie do końca logiczne. Bo np TIRem którym jeżdżę klima załącza się także na postoju, auto może w ogóle nie jechać i też bez znaczenia czy jest 400 obrotów czy 1500 czy nawet 2000 obrotów to klima się co jakiś czas włącza znaczy sprężarka. Tak więc auto czy stoi czy jedzie 90km/h to chłodzi jednakowo.
psuwacz
Liczba postów: 1.411
Dołączył: Nov, 2015
Reputacja:
33
Imię: Wojciech
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Szczecin
smart fortwo 450 cdi, pure, 2004
smart fortwo 451 cabrio, BRABUS, 2008
smart fortwo 450 cdi, passion, 2005
psuwacz 31.08.2016, 22:29
W ciężarówce masz autonomiczny agregat. A w Smarcie jest mały silniczek i dużo prądożernych gadżetów. NA wolnych obrotach nie tylko sprężarka wolniej kręci, ale też wentylator oszczędza prąd. Zatem u mnie też na postoju klimatyzacja ledwo daje, zaś w trasie można zmarznąć. Analogicznie działa w dieslu dogrzewanie, które złącza się na pełną moc bodaj od 2000 obrotów.
Dobrze gadam? Dodaj do REP-u, nie krępuj się!
LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
100
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
(31.08.2016, 22:14)denveco napisał(a): No jednak nie do końca logiczne. Bo np TIRem którym jeżdżę klima załącza się także na postoju, auto może w ogóle nie jechać i też bez znaczenia czy jest 400 obrotów czy 1500 czy nawet 2000 obrotów to klima się co jakiś czas włącza znaczy sprężarka. Tak więc auto czy stoi czy jedzie 90km/h to chłodzi jednakowo.
No i masz rozwiązanie, musisz z tira klimę wykręcić i dać do smarta
Jak chcesz mieć w smarcie zimno non stop to kompresor klimy musiał by być napędzany elektrycznym silnikiem. Czy alternator to wytrzyma nie mam pojęcia.
Trzeba by ocenić jak duże obciążenie kompresor stwarza i jaki dobrać do tego silnik.
Może kogoś to skusi i sobie zrobi.
brat_hanki
Liczba postów: 112
Dołączył: Apr, 2014
Reputacja:
3
Imię: Kuba
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Poznań
smart fortwo 450 cdi, 2000
brat_hanki 03.09.2016, 19:14
denveco: ja miałem taki efekt jak było za mało czynnika, podczas jazdy spoko na postoju prawie nic, po uzupełnieniu jest ok i na postoju i podczas jazdy, chociaż nie jest to tak wydajna klima jak w aucie, które ma 4x taki silnik
A co do tego, że z klim auto staje dęba to sory taka moc silnika ja do wyprzedzania wyłączam
shagger
Liczba postów: 339
Dołączył: Mar, 2015
Reputacja:
9
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: WPI
smart fortwo 450 cdi
shagger 03.09.2016, 20:50
U mnie podczas szybszej jazdy lepiej chlodzi i wydaje sie to byc logiczne bo sprezarka ma wieksze obroty a i skraplacz lepiej jest chlodzony pedem powietrza.Utraty mocy silnika na wlaczonej klimie jakos nigdy nie poczulem.
|