(18.06.2020, 19:46)speedykielce napisał(a): Sprawdziłem u siebie. Jak mam na szybe to na nogi noe podaje. Jak na nogi to na szybe nie podaje... na środkowych nie wiem bo nie używam nie lubie wiatru w twarz
Czyli mam coś nakaszanione - albo z linką albo z całym układem.
Nie wiem jak działa suwak na desce, ale na rozum jest tam kółko/rolka i działa jako dźwignia. Może odwrotnie założone?
Może ktoś ma linki do dokładnych zdjęć mechanizmu lub do YouTube? Nie potrafię sformułować zapytania dla googli... :(
(18.06.2020, 19:46)speedykielce napisał(a): Sprawdziłem u siebie. Jak mam na szybe to na nogi noe podaje. Jak na nogi to na szybe nie podaje... na środkowych nie wiem bo nie używam nie lubie wiatru w twarz
(19.06.2020, 05:24)BogdanHa napisał(a): Czyli mam coś nakaszanione - albo z linką albo z całym układem.
Nie wiem jak działa suwak na desce, ale na rozum jest tam kółko/rolka i działa jako dźwignia. Może odwrotnie założone?
Może ktoś ma linki do dokładnych zdjęć mechanizmu lub do YouTube? Nie potrafię sformułować zapytania dla googli... :(
EUREKA - wyjaśnione.
Po zdjęciu linki okazało się, że przesuwając (na dole) dźwigienkę niżej niż pozwalała linka, włącza sie płny nadmuch _wyłacznie_ na szybę.
Czyli - albo linka za krótka, albo suwak na desce jest skopany.
Trochę ręce mi opadły, bo jakos nie widzę siebie rozbierającego całą deskę pod blokiem. :(
Nie mogę sie zorientować, czy linka jest zbyt krótka, czy coś ja blokuje w pancerzu. Na YouTube nic nie znalazłem, żeby zobaczyć jak wygląda od środka "wajcha" w konsoli do przełączania nawiewu. Stanąłem pod ścianą - bo chciałem zobaczyć także jak sie tam dostać bez wyjmowania całej deski rozdzielczej (tylko coś takiego znalazłem).
Pomóżcie - może ktoś ma zdjęcia lub linki do nich albo do filmików.
P.s.
Wczoraj była kolejna ulewa i zaparowało szybę, więc musiałem zjechać na parking, zdjąć pętelkę i ręcznie przesyłać klapkę. Da się, ale jak to zrobić na autostradzie - hehehe.
Przy okazji - sporo mam nakaszanione z linkami, więc jak sprawdzić czy przełącznik nawiewu z zewnątrz/środek nie jest przestawiony?
Tak widziałem go kilka razy.
Przyda mi się za chwilę, żeby sprawdzić czy działa żarówka dla światłowodów.
Nie pokazał, czy można wyjąc samą "kieszeń" konsoli bez rozbierania całości deski.
Oczywiście na pewniaka nie wiem czy wyjęcie samej kieszenie/wnęki konsoli pozwoli coś poprawić/zobaczyć, bo rozbieranie całości dla jednej linki, to trochę (na mój razum) przesada.
Na załączonych zdjęciach... pierwsze - tyle da się maksymalnie przesunąć suwak. Po dociśnięciu do końca w prawo, samoczynnie wraca do pozycji ze zdjęcia. drugie - sterowanie klapkami. Przy maksymalnym przesunięciu w prawo suwaka (jak na zdjęciu), otwiera się nadmuch na nogi. trzecie - linka maksymalnie wysunięta suwakiem. Tyle brakuje do przesunięcia klapki do nadmuchu na szybę.
Jeżeli ktoś się z takim problemem spotkał, proszę o rady. Pytanie - Czy konsola da się odkręcić i wyjąc na tyle, żeby zdiagnozować i ewentualnie wymienić linkę (lub mechanizm suwaka), bez rozbierania i zdejmowania całej deski?
(21.06.2020, 14:29)BogdanHa napisał(a): Na załączonych zdjęciach... pierwsze - tyle da się maksymalnie przesunąć suwak. Po dociśnięciu do końca w prawo, samoczynnie wraca do pozycji ze zdjęcia. drugie - sterowanie klapkami. Przy maksymalnym przesunięciu w prawo suwaka (jak na zdjęciu), otwiera się nadmuch na nogi. trzecie - linka maksymalnie wysunięta suwakiem. Tyle brakuje do przesunięcia klapki do nadmuchu na szybę.
Jeżeli ktoś się z takim problemem spotkał, proszę o rady. Pytanie - Czy konsola da się odkręcić i wyjąc na tyle, żeby zdiagnozować i ewentualnie wymienić linkę (lub mechanizm suwaka), bez rozbierania i zdejmowania całej deski?
Ewidentnie ktos tam majstrował bez zielonego pojęcia co robi ....
Spróbuj najpierw dalej przesunąć pancerz linki na dole przy klapie,u siebie też tak miałem,że nie można było przesunąć suwaka całkiem w prawo i nie umiałem załączyć ogrzewania elektrycznego w CDI,gdzieś znalazłem info o przesuwaniu pancerza i tak zrobiłem-pomogło.
Wystarczy odpiąć pancerz z metalowej spinki,przesunąć suwak na nadmuch na szybę,i przy maksymalnie otwartej klapie nawiewu zaczepić pancerz z powrotem tak aby klapa pozostała otwarta.Potem trzeba sprawdzić czy przy przesunięciu suwaka w lewo nadmuch działa poprawnie.
(21.06.2020, 14:56)chris2 napisał(a): Wystarczy odpiąć pancerz z metalowej spinki,przesunąć suwak na nadmuch na szybę,i przy maksymalnie otwartej klapie nawiewu zaczepić pancerz z powrotem tak aby klapa pozostała otwarta.Potem trzeba sprawdzić czy przy przesunięciu suwaka w lewo nadmuch działa poprawnie.
EDIT: Udało się odpiąć pancerz i przesunąć niżej - jednak trzeba pomóc palcem dźwigni, bo linka nie chce dojść do końca po przesunięcia wajchy. Tak jakby ją coś blokowało lekko przy konsoli.
=============================
Nie mam pojęcia jak odpiąć pancerz z tej spinki. Nie chcę jej kleszczami pogiąć, a dostęp marny.
Podpowiedzcie jak się dobrać do odpięcią i ewentualnego przesunięcia pancerza.
Nie mogę znaleźć żadnego poradnika. :(
P.S.
Oglądam YouTube i brak konkretów - ale czy po zdjęciu maskownicy z radiem i górnej konsoli (światła awaryjne, itd), da się wymontować cały moduł z suwakami wentylacji, żeby dobrać się do linki - czy trzeba rozebrać całą deskę (podszybie), żeby ja wysunąć?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.09.2020, 10:20 przez BogdanHa.)